    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: marsz opozycji [Czy ECB to euro-komuniści (inflacyjni)?]
    Date: Mon, 5 Jun 2023 16:33:13 +0200
    <u5hjbm$mvp$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u5hk0h$ks9$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u5hq1j$r5i$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u5iudm$fp8$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <u5ivdr$ga1$1$Akarm@news.chmurka.net>
    <u5j0ic$h28$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <u5k87b$bo9$1$Akarm@news.chmurka.net>
    <b...@g...com>
    <a...@w...eu>
    <b...@g...com>

    On Mon, 5 Jun 2023 06:46:55 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

    Jak ma samochód, to najprosciej na benzynie.

    No tak prawde mówiąc ... kupuje duzo spożywki w promocjach,
    promocje są coraz częstsze, i mam watpliwosci co do tej inflacji.
    A GUS pewnie ceny oficjalne podsumowuje.

    -chleb - kiedys kupowałem po 2.85, teraz to samo 3.99.
    tzn jeszcze dawniej kupowałem po 1.49, ale ten najtanszy przestał
    byc zjadliwy.

    -bulki - najtansze w Kauflandzie były bodajze 0.26, potem 0.36, a
    teraz 0.33

    -masło - niedawno kupilem 3.50/kostke 200g.

    -cukier - niedawno byl po 3.99/kg. Nie kupiłem ... bo za drogo.
    swiatowe ceny $0.25/funt, co mi wychodzi jakies 2.90 z VAT.
    swoją drogą ktos nas nieźle okrada, bo normalna cena to 5.99

    -ziemniaki - drożeją od lat. Teraz niby bardzo drogie, 3zl/kg,
    ale jak sie pojawia 1.50-2.00, to kupuje worek.

    -schab wieprzowy - potrafi byc po ~14zl/kg. Niemiecki, francuski.
    Tyle, co 2 lata temu.

    -drób bardzo podrożał ... ale widac promocje.

    -paliwa - ON kupowałem niedawno ponizej 6 zl, ale to sie skonczylo.

    Rolnicy narzekają, ze im sie nie opłaca, bo za tanie ziarno z Ukrainy.
    Ale to mieso powinno potaniec.

    > Już raz się na newsach pytałem, kiedy to ostatnio "w eurozonie inflacja szalała",
    bo nie zauważyłem
    > od wprowadzenia euro.
    > I jeszcze jej ECB dorzucił? A drukują nadal?

    Chyba drukują - wszak i pandemia i wojna.

    > To może ECB drukarką tak rozszalał inflację?

    Tak - w strefie euro.

    Tymczasem złotówka ... dwa lata temu kurs euro byl ~4.55.
    Potem osiagnąl 4.9 ... a teraz znow 4.50.

    > pisiorom to ty możesz skoczyć obiema nogami na warsztat.
    > Lepiej zająć się samokształceniem.

    A tu podobno problem z pracą dla programistów.

    > Bo mnie wciąż też zadziwia, jak to jest, że mimo glapcia kurs euro jest praktycznie
    stabilny,
    > dolar się wojenno bardziej bujał, ale też nie odbiega znacząco.

    IMO - inni tez dodrukowali.

    > Albo wszyscy drukują równo (tu podobno przoduje Bank Japonii, który podobno wykupił
    > cały japoński dług publiczny - choć nie bezkarnie, jeszcze niedawno jen był w cenie
    > centa, teraz jest 1,3 jena za centa)

    Japonia to chyba cały czas był ewenement, bo i zadłuzenie wielkie, i
    deflacja ...

    > albo jest tak jak z hiszpańską republiką - póki
    > było złoto w hiszpańskim banku centralnym to zsrr "bratnio pomagał",

    USA drukują od 80 lat ... trzeba umiec :)

    > a rewolucjoniści/anarchiści brzydzili się kapitalistycznym złotem, więc je z chęcią
    z kraju wyganiali.
    > Ale jak się to złoto skończyło to i "internacjonalistyczna pomoc" znikła.
    > Więc może w NBP też ubywa - aż w końcu, zapewne niedługo, wszystko jebnie?

    NBP wczesniej połowę złota wywiózł z Londynu ... i teraz moze mówić,
    ze ma. Ale komu by sprzedał?

    J.