  • Data: 2023-06-06 11:28:46
    Temat: Re: marsz opozycji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jun 2023 23:56:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czyli harcerze, to osobna nacja?

    W pewnym sensie.
    Ale wladzy nie sprawuja, chyba ze w harcowce.

    > Ale przynajmniej władza. teraz jeden prezes to robi.

    Nie wiem czy jeden prezes uklada wszystkie listy wyborcze, czy sie
    jednak konsultuje z towarzyszami z terenu.

    Ale nawet jak prezes da jedynke na liscie, to nie gwarantuje wyboru.
    No i prezesów jest wielu.

    > Milicja po wojnie miała raczej inne problemy.

    Głownie tłumaczenie tym, co im sie nie podobało.

    > Przynajmniej było wiadomo, kto tym rządzi.

    I rownie uczciwie zapisano w konstytucji ...

    > Oganiasz, że SB, to była część Urzędu i podlegała komendantowi?

    Głownemu?

    Bo juz na poziomie wojewódzkim, to podejrzewam, ze jak zastepca d/s SB
    powiedział, ze cos trzeba zrobic, to komendant przystępował do
    realizacji.
    A i na szczeblu głównym - SB naprawde podlegała KG, czy to tylko tak
    dla ulatwienia organizacji, a naprawde żyła własnym życiem ...

    Tak czy inaczej - władza dla komendanta miała wiele twarzy,
    i trzeba było wiedziec kto ma większość :-)

    J.