  • 51. Data: 2004-10-20 05:59:51
    Temat: Re: mandat - kwesia teoretyczna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > to się nazywa wspólne pożycie

    Whatever. Ale póki co najbliżsi się ludzie robią dopiero po odbębnieniu
    formułki przez takim śmiesznie ubranym urzędnikiem, odsłuchaniem
    muzyczki ze zjechanej taśmy i uiszczeniu się w kasie ;)

  • 52. Data: 2004-10-20 07:28:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Whatever. Ale póki co najbliżsi się ludzie robią dopiero po odbębnieniu
    > formułki przez takim śmiesznie ubranym urzędnikiem, odsłuchaniem
    > muzyczki ze zjechanej taśmy i uiszczeniu się w kasie ;)

    mówimy o prawie karnym, więc proponuję sięgnąć do definicji osoby
    najbliższej w nim określonej

    KG

  • 53. Data: 2004-10-20 11:28:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Nikodem Nijaki wrote:

    >+ Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał
    [...]
    >+ > Wejdź na strone polecona przez kol.
    >+ > Artura.
    >+
    >+ Niestety nie znalazłem tam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania :(
    [...]
    >+ > Jakich "dochodzeń" się spodziewasz?
    >+
    >+ To jak się nazywa "to" co policja robi w celu ustalenia sprawcy wykroczenia
    >+ w przypadku gdy ustalenie staje się zagadnieniem nietrywialnym?
    >+
    >+ > Nikt niczego nie umarza.
    >+
    >+ Tu mnie zaskakujesz

    I ja się... ZGADZAM z tobą :)
    Oczywiście - policja UMORZY. A co innego może zrobić ??

    Bo - co policja ma ?
    - policja ma dowód popełnienia wykroczenia przekroczenia prędkości.
    Co policja robi ?
    - wszczyna postępowanie. Pyta właściciela. Właściciel mówi że "nie wie".
    Co policja robi DALEJ ?
    - policja:
    1. umarza (!) postępowanie o przekroczenie prędkości. Przeciwnicy
    owej opinii proszeni są o wskazanie gdzie się mylę
    2. karze kierowcę za INNE wykroczenie.

    Mi się wydaje że nacisk w wypowiedziach na to iż kara jest za
    INNE wykroczenie, NIE związane z pierwszym jest STANOWCZO za
    mały :)
    Przecież "tylko" ujawnienie (się) drugiego wykroczenia z powodu
    postępowania wszętego wskutek wykroczenia pierwszego nie upoważnia
    do innych wniosków :)

    Można powiedzieć: "zawsze coś".
    Co konkretnie ?
    No jak "namierzany kierowca" ma 18 punktów karnych, to chyba lepiej
    dla niego jak zapłaci mandat za "niewiedzenie" ;)

    >+ że policja najczęściej "umarza" :( ... z powodu "niewykrycia sprawcy".

    ... i mniemam że tu TEŻ umorzy z tego powodu :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 54. Data: 2004-10-20 12:46:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > 1. umarza (!) postępowanie o przekroczenie prędkości. Przeciwnicy
    > owej opinii proszeni są o wskazanie gdzie się mylę

    Zgadza się.

    > 2. karze kierowcę za INNE wykroczenie.

    A tu się nie zgadza.
    Właściciel zostaje ukarany z art. 65par.2 KW (lub w niektórych regionach
    art.97 KW) w związku z art.78pkt.4 PRoRD przez SG.
    Dlaczego miałoby to byc umorzone? Co na to tysiące karanych codziennie
    "fotkowiczów" ?

    Pzdr
    Leszek

  • 55. Data: 2004-10-20 12:47:56
    Od: g...@p...onet.pl

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości

    > Nikt jej nie będzie przesłuchiwał w charakterze świadka.
    > Zażądają wskazania kto w danym czasie kierował a nie kto coś tam popełnił.
    > Za domowę wskazania skierują sprawę do sądu o ukaranie.
    > Bedzie więc przesłuchana jako osoba podejrzana. A w tej roli to sobie może
    > odmawiać ile chce.
    > Temat był tyle razy wałkowany, że wstyd nawracać.

    Słyszałem coś o sprawie, niestety nie mam tekstu:
    Sytuacja była bardzo podobna z tym, ze jechało 2 facetów w tym właściciel.
    Zostali sfotografowani przez f-radar z tym, że nie dało sie rozpoznać twarzy.
    Sprawa trafiła do sąduz argumentacją, że właściciel jechał z kolegą i na
    trasie się zmieniali i nie może określić czy to on w danym momencie kierował
    pojazdrm. (jak wiadomo mandat jest przypisany osobie). Sąd oddalił sprawę ze
    względu na niemożliwość wskazania sprawcy.

  • 56. Data: 2004-10-20 13:15:18
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    > Dlaczego miałoby to byc umorzone?

    Z lenistwa ;)

    > Co na to tysiące karanych codziennie
    > "fotkowiczów" ?

    Protest do RPO?
    nn

  • 57. Data: 2004-10-20 13:43:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Z lenistwa ;)

    Odpada. Przełożeni;)

    Pzdr
    Leszek

  • 58. Data: 2004-10-20 13:45:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > ze
    > względu na niemożliwość wskazania sprawcy.

    Zgadza się. Za przekroczenie prędkości Sąd musiał oddalić.
    Za niewskazanie-kara dla właściciela.

    pzdr
    Leszek

  • 59. Data: 2004-10-20 14:04:05
    Od: "Hajenus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Odpada. Przełożeni;)

    Dobrze,ze to rozważania teoretyczne,
    w praktyce *lenistwo bywa pionowe*

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 60. Data: 2004-10-21 12:08:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Leszek wrote:

> [...]
    >+ > 1. umarza (!) postępowanie o przekroczenie prędkości. Przeciwnicy
    >+ > owej opinii proszeni są o wskazanie gdzie się mylę

    No i TYLKO o to chodziło. Że umarza TO postępowanie.

> [...]
    >+ Właściciel zostaje ukarany z art. 65par.2 KW (lub w niektórych regionach
    >+ art.97 KW) w związku z art.78pkt.4 PRoRD przez SG.

    A gdzieś piszę że NIE ?
    Ja pytam co policja robi ze sprawą *o przekroczenie prędkości* ?
    Przecież postępowanie zostało wszęte w sprawie o przekroczenie
    prędkości, prawdaż ?
    IMO - *umarza*.
    To że "zamiast" wszczyna INNE postępowania i w nagrodę łupie
    właściciela lub osobę odpowiedzialną... to już dalsza część
    zabawy !
    Zauważ iż wielu z dyskutantów się oburza właśnie o owo "o za
    co karzą skoro NIE WIADOMO kto przekroczył prędkość" ? - i jest
    to słuszne. Słuszne O TYLE, że *za przekroczenie prędkości*
    nie jak kogokolwiek ukarać :]

    >+ Dlaczego miałoby to byc umorzone? Co na to tysiące karanych codziennie
    >+ "fotkowiczów" ?

    Jak *wskazą* kierującego albo powiedzą że sami jechali - to oczywiście
    NIE umarza :) W nagrodę nie ma drugiego postępowania bo nie ma o co !
    Ale przecież mowa była o INNYM przypadku - kiedy kierowca NIE
    wskazuje.

    pozdrowienia, Gotfryd