  • Data: 2004-09-11 15:08:34
    Temat: Re: mandat <foto> czy wazny po 40 dniach?
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ"

    > trzech
    >
    > Dziwne, mozliwe ze cos sie zmienilo. Bo w moich przypadkach sad wydawal
    > wyrok zaoczny po przeprowadzeniu rozprawy, ktory to wyrok nie mogl byc
    > prawidlowo doreczony (proby podejmowal komornik sadowy) i po 2 latach od
    > domniemanego popelnienia wykroczenia proby wyegzekwowania sie konczyly.
    Nie
    > bardzo wiem skad te 3 lata, bo ja zylem w przekonaniu, ze jesli ktos
    dopusci
    > do uprawomocnienia sie wyroku, to jest to 10 lat, ale fachowcem w tej
    > dziedzinie nie jestem.

    Czymś innym jest przedawnienie karalności czynu a czym innym przedawnienie
    ściągalności wymierzonej grzywny, a czymś innym zatarcie skazania.

    Co do wykroczeń:
    Przedawnienie karalności:
    Art. 45. § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie,
    karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.
    Zatarcie skazania:
    Art. 46. § 1. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania lub przedawnienia wykonania kary.
    Przedawnienie ściągalności kary grzywny:
    Art. 45. § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli
    od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.
    Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.
    -----
    Pzdr