  • 11. Data: 2006-02-22 22:53:29
    Temat: Re: mam pytanie
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    tootaatoo napisał(a):

    > ale czy pojazd mu nie ustapil ? tego nie wiemy, wiem za to, ze pieszy
    > przelazil przez ulice w miejscu niedozwolonym i sie obrazil, bo policja
    > to widziala
    >
    > A ja wiem tyle ze "pojazd skrecajacy(np.w prawo)zarówno włączając się do
    > ruchu,jak i na skrzyżowaniu, musi ustąpić pierwszeństwa pieszym nawet
    > wtedy, kiedy nie przechodzą oni po oznakowanym przejściu dla pieszych"
    > i tyle
    > Pozdrawiam

    OK, ale to nic nie zmienia, pieszy przechodził w miejscu niedozwolonym i
    nie ma znaczenia jak jechały samochody.

  • 12. Data: 2006-02-23 00:30:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    tootaatoo wrote:
    > Tak,czyli ze mieli racje waszym zdaniem??

    Tak.

    > a co z przepisem panowie eksperci
    > odnosnie ustapienia pieszemu pierwszenstwa w kazdej sytacji kiedy pojazd
    > skreca w prawa strone niezaleznie czy pieszy jest na pasach czy nie???

    To inna kwestia.

    Pieszy idąc po skosie jezdnią miał pierwszeństwo, i jest to jedna z
    istotniejszych zasad ruchu pieszych na jezdni. Chociażby (w skrajnym
    przypadku) szedł zygzakiem przez środek skrzyżowania, to podstawowym
    obowiązkiem wszystkich uczestników ruchu jest umożliwienie mu jak
    najszybciej dotrzeć z powrotem na chodnik. Zmuszanie pieszego do stania
    na środku jezdni i przepuszczania samochodów bezpieczne nie jest.

    _ALE_

    Pieszy popełnił wykroczenie. Nie przez wymuszenie pierwszeństwa, ale
    przez przechodzenie w niedozwolonym miejscu i przechodzenie pod
    niedozwolonym kątem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 13. Data: 2006-02-23 10:00:47
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > A ja wiem tyle ze "pojazd skrecajacy(np.w prawo)zarówno włączając się do
    > ruchu,jak i na skrzyżowaniu, musi ustąpić pierwszeństwa pieszym nawet
    > wtedy, kiedy nie przechodzą oni po oznakowanym przejściu dla pieszych"

    A może policjanci byli w pościgu za sprawcą wykroczenia i przepisy ich nie
    obowiazywały a jak już go ujęli to musieli wykonać czynności ?
    ;-)))))))))))))))))

  • 14. Data: 2006-02-23 16:27:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "tootaatoo" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak,czyli ze mieli racje waszym zdaniem??

    Oczywiście !!

    > a co z przepisem panowie eksperci odnosnie ustapienia pieszemu
    > pierwszenstwa w kazdej sytacji kiedy pojazd skreca w prawa strone
    > niezaleznie czy pieszy jest na pasach czy nie???

    Ten przepis ma zastosowanie, gdy przy skrzyzowaniu NIE MA pasów. A na tym
    były, tylko ty na nich nie byles.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 15. Data: 2006-02-24 06:49:29
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > przechodzenie pod niedozwolonym kątem.

    Postaram sie nastepnym razem gdy zobacze patrol policji zaczac biegac po
    pasach koleczkami, zygzakiem i po serpentynach. Zobaczymy, jak zareaguja :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 16. Data: 2006-02-24 22:32:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tiger wrote:

    > Postaram sie nastepnym razem gdy zobacze patrol policji zaczac biegac po
    > pasach koleczkami, zygzakiem i po serpentynach. Zobaczymy, jak zareaguja :-)

    Przekonają do udania się na chodnik a następnie zaproponują mandat za
    bieganie kółeczkami. To chyba jasne. I nie ma nic wspólnego z
    pierwszeństwem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-03-01 04:11:18
    Od: panda <p...@n...net>

    On Thu, 23 Feb 2006 11:00:47 +0100
    "Andrzej" <a...@o...pl> wrote:

    > A może policjanci byli w pościgu za sprawcą wykroczenia i przepisy ich nie
    > obowiazywały a jak już go ujęli to musieli wykonać czynności ?

    tak, pewnie jechali na sygnale aresztowac doktora Kulczyka za szwindle,
    ale zobaczyli Kowalskiego, wiec zmienili priorytety.

    Panstwo prawa.