    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lojalka przed szkoleniem
    Date: Tue, 30 Oct 2007 18:36:55 +0100

    Użytkownik "drozdziak" <"drozdziak["@]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fg7i0v$9f6$1@news.onet.pl...

    W mojej ocenie dla pracownika bardzo ryzykowny jest §3.1.c, skoro nie wiemy
    jaka ma być treść tej nowej umowy. Może się okazać, że nowe warunki pracy
    będą dla pracownika rażąco niekorzystne. Co więcej, jeśli umowa dotyczy
    osoby zatrudnionej na czas nieokreślony, to może się okazać, że pracodawca
    przygotowuje jakąś karkołomną ewolucję prawną zmierzającą do rozwiązania
    dotychczasowej umowy i zawarcia nowej mniej korzystnej. Pracownik będzie
    związany obawą konieczności zwrotu kosztu kursu.

    Również dziwny wydaje mi się §3.2. Czemu pracownik ma zwracać koszty
    szkolenia, jeśli to pracodawca wypowie mu umowę za wypowiedzeniem. Przecież
    pracownik nie ma na to żadnego wpływu. Równie dobrze można by było
    uzależniać zaistnienie roszczenia od wyniku w Totolotku. No i zupełnie
    niezrozumiałe jest dla mnie zdanie drugie tego ustępu umowy.

    Niepokoi mnie również powód, z jakiego postanowiono w tej umowie umieścić
    §3.3. On tak naprawdę nic nie normuje i ma raczej znaczenie
    socjotechniczne, niż prawne. Przecież pracodawca zawsze może odstąpić od
    dochodzenia roszczenia. nie jest mu do tego potrzebny zapis w umowie. jest
    on martwy, skoro nie określa kiedy pracodawca ma odstąpić.

    reasumując zalecał bym daleko posuniętą ostrożność przy podpisaniu tak
    skonstruowanej umowy.