  • 1. Data: 2006-04-18 17:16:12
    Temat: licytacja komornicza
    Od: "Denali" <d...@p...fm>

    Dzien dobry,
    mam jedno pytanie, problem, z ktorym sobie moja zona i ja nie mozemy sobie
    poradzic.
    Chodzi o to, ze chcielibysmy wylicytowac dom na licytacji komorniczej. Jest
    warty 240tys. zl.
    Jest to 2 licytacja wiec cena wywolawcza jest odpowiednia mniejsza i dla nas
    jest atrakcyjna.
    Jednakze problem polega na tym, ze hipoteki ciazace na nieruchomosci 3
    krotnie przekraczaja wartosc szacunkowa domu.
    Najwieksze hipoteki nalozyly banki. W sumie ponad 500 tys. Do tego dochodzi
    hipoteka kaucyjna ok.300tys.
    Sa to ogromne pieniadze i nie chcielibysmy zostac zaskoczeni, ze po
    wylicytowaniu domu, na ktorego notabene wezmiemy kredyt, okazaloby sie, ze
    hipoteki przeszlyby na nas.
    Bylismy u radcy prawnego - ten nam odradza licytacje, bez podania
    konkretnych przyczyn, adwokat z kolei nie do konca umial nam powiedziec tj.
    na 100%, ze ona znikna.
    Czy ktos z Panstwa spotkal sie z czyms takim? Bylibysmy wdzieczni za jakies
    infomacje, moze namiary na konkretne przepisy prawne. Przepraszam za
    nieprecyzyjne slownictwo, ale jestem inzynierem :-)
    Pozdrawiam
    Denali

  • 2. Data: 2006-04-18 17:29:04
    Temat: Re: licytacja komornicza
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Denali" <d...@p...fm>

    > Czy ktos z Panstwa spotkal sie z czyms takim? Bylibysmy wdzieczni za
    > jakies infomacje, moze namiary na konkretne przepisy prawne.

    Art. 1000 KPC.

  • 3. Data: 2006-04-18 20:19:47
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 18 Apr 2006 19:16:12 +0200, Denali napisał(a):

> [...]
    > infomacje, moze namiary na konkretne przepisy prawne. Przepraszam za
    > nieprecyzyjne slownictwo, ale jestem inzynierem :-)

    Możesz kupować bez obaw. Gorzej jak w III dziale KW są jakieś ograniczonia
    (np. służebność mieszkania itp.) tego nie usuniesz w licytacji.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-04-18 20:20:38
    Od: "Denali" <d...@p...fm>

    > Art. 1000 KPC.

    Dziekuje za namiary :-)

  • 5. Data: 2006-04-18 20:33:41
    Od: "Denali" <d...@p...fm>

    > Możesz kupować bez obaw. Gorzej jak w III dziale KW są jakieś ograniczonia
    > (np. służebność mieszkania itp.) tego nie usuniesz w licytacji.
    > pozdrawiam,

    Rowniez pieknie dziekuje za pomoc :-)
    w III KW dziale nic nie ma, ale mimo to i tak sie boje
    jeszcze jedno pytanie mam:
    czy skladajajac rekojmie i wg Art. 973 komornik nam poda do wiadomosci przed
    licytacja:
    5) ciążące na nieruchomości zaległości w podatkach państwowych oraz innych
    daninach publicznych, jeżeli wysokość tych sum jest zgłoszona, z
    wyjaśnieniem, które z nich obciążają nabywcę bez zaliczenia na cenę nabycia;
    6) prawa obciążające nieruchomość, które będą utrzymane w mocy z zaliczeniem
    i bez zaliczenia na cenę nabycia;

    i okaze sie, ze cos jednak "przejmiemy" to czy moge w ogole nie podchodzic
    do licytacji i dostac pieniazki z powrotem? czy one przepadna?

    a w Art.1000 jest cos takiego napisane:
    § 2. Pozostają w mocy bez potrącenia ich wartości z ceny nabycia:
    1) prawa ciążące na nieruchomości z mocy ustawy;

    co to za ustawa? o co tu chodzi?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-04-18 20:45:05
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Denali" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > co to za ustawa? o co tu chodzi?
    > Pozdrawiam

    Chyba w domyśle "ta" ustawa :)

  • 7. Data: 2006-04-18 21:43:23
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 18 Apr 2006 22:33:41 +0200, Denali napisał(a):

    > a w Art.1000 jest cos takiego napisane:
    > § 2. Pozostają w mocy bez potrącenia ich wartości z ceny nabycia:
    > 1) prawa ciążące na nieruchomości z mocy ustawy;

    hm... nie przychodzi mi nic do głowy - może np. uzytkowanie wieczyste?

    --
    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2006-04-18 23:46:40
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    A ja tak z boczku dodam, ze z otwartą gęba śledzę potęge internetu,-, gdzie
    ktos gotów jest zaryzxykowac w sumie 740 tys. zł (240 +ewentualnie 500)
    opierajac się na niewiadomej jakości radach anonimów z sieci;-)

    --
    Pozdr

  • 9. Data: 2006-04-19 08:52:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Denali" <d...@p...fm> naskrobał/a w

    > a w Art.1000 jest cos takiego napisane:
    > § 2. Pozostają w mocy bez potrącenia ich wartości z ceny nabycia:
    > 1) prawa ciążące na nieruchomości z mocy ustawy;
    > co to za ustawa? o co tu chodzi?

    To mogą być różne ustawy.
    Pewnie chodzi o np. ochronę zabytków (że właściciel powinien udostępnić
    zabytek do badań), lasy, pogranicze, obronność państwa...

  • 10. Data: 2006-04-19 08:54:16
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> naskrobał/a w

    > internetu,-, gdzie ktos gotów jest zaryzxykowac w sumie 740 tys. zł
    > (240 +ewentualnie 500) opierajac się na niewiadomej jakości radach
    > anonimów z sieci;-)

    Przynajmniej w przeciwieństwie do nianomimowych adwokatów i radców, jakaś
    tam jakość występuje.