  • 1. Data: 2006-04-18 16:41:01
    Temat: świadczenie przedemerytalne a gospodarstwo
    Od: "marush" <m...@i...pl>

    witam
    Mam taki problem: chcę się ubiegać o świadczenie przedemerytalne ale mój mąż
    ma gospodarstwo rolne o którego wielkość przekracza 2h przeliczeniowe w
    związku z tym mam pytanie, czy gdyby podzielić to gospodarstwo na dwie
    części z których każda byłaby mniejsza niż 2h przeliczeniowe a właścicielem
    1 części byłabym ja a 2 mąż. Ewentualnie proszę o poradę co zrobić, gdyż od
    lipca mam dostać wypowiedzenie z pracy a przeszkodą w otrzymaniu świadczenia
    będzie to gospodarstwo.

  • 2. Data: 2006-04-21 06:03:29
    Temat: Re: świadczenie przedemerytalne a gospodarstwo
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 18 Apr 2006 18:41:01 +0200, marush napisał(a):

> [...]
    > lipca mam dostać wypowiedzenie z pracy a przeszkodą w otrzymaniu świadczenia

    ZUS nie zwraca uwagi na gospodarstwo rolne przy przyznawaniu świadczenia
    przedemerytalnego, ale... żeby je dostać, najpierw trzeba pół roku pobierać
    zasiłek dla osób bezrobotnych. Na, żeby mieć prawo do zasiłku to już
    gospodarstwa tej wielkości nie może być. Wyjściem jest właśnie podział na
    dwie części. Część przypadająca na Ciebie musi być mniejsza od 2 h
    przeliczeniowych.

    Pozdrawiam.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski