  • 1. Data: 2006-04-18 17:04:10
    Temat: umowa najmu sternika
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Zgłosiła się do mnie osoba, która chce wynająć mnie do prowadzenia jachtu w
    czasie rejsu, gdyż sama nie posiada odpowiednich uprawnień.

    W chwili omawiania szczegółów chcę spisać z tą osobą umowę, która określi
    reguły naszej współpracy, określi moje i jej zobowiązania, terminy
    płatności, mój stopień odpowiedzialności za jacht itd. Jaką wartość w
    świetle prawa będzie miała taka umowa? Czy w razie konfliktów między nami
    może służyć w ostateczności jako dowód w sądzie? Jakie wymagania formalne
    musi mieć taka umowa, by była ważna?

    No i drugie pytanie: jeśli osobą, która chce ze mną płynąć jest osoba
    niepełnoletnia, czy takiej umowy w jej imieniu nie powinien podpisać prawny
    opiekun? Jaki jest mój zakres odpowiedzialności cywilno-prawnej za taką
    osobę (np. jeśli w czasie rejsu ulegnie wypadkowi)?

    Elżbieta Wołoszyńska