  • 1. Data: 2002-08-03 13:11:21
    Temat: prawo konsumenta?
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    Witam!

    Czy dobrze słyszałam, że prawo konsumenta (klienta?) pozwala na oddanie
    towaru do sklepu w ciagu 2 tygodni od zakupu?
    Jeśli tak, to czy związane są z tym jakieś koszta?

    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2002-08-03 14:10:21
    Temat: Re: prawo konsumenta?
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ag@a" <a...@w...pl> napisał w wiadomości:
    > Witam!
    >
    > Czy dobrze słyszałam, że prawo konsumenta (klienta?) pozwala na oddanie
    > towaru do sklepu w ciagu 2 tygodni od zakupu?
    > Jeśli tak, to czy związane są z tym jakieś koszta?

    Nie ma takiego prawa i całe szczęście, towaru nie mozna zwrócić. 14 dni to
    ma sprzedawca na usunięcie wady reklamowanej na podstawie rekojmi.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-08-03 22:47:25
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Witam!
    >
    > Czy dobrze słyszałam, że prawo konsumenta (klienta?) pozwala na oddanie
    > towaru do sklepu w ciagu 2 tygodni od zakupu?
    > Jeśli tak, to czy związane są z tym jakieś koszta?

    To błędna informacja.
    Natomiast masz 10 dni, jeśli kupujesz towar poza siedzibą sprzedawcy
    (sprzedaż wysyłkowa).
    A regulacja, na którą się powołujesz istniała dawno temu, w czasach
    komunistycznych i już dawno jej nie ma.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 4. Data: 2002-08-05 09:36:51
    Od: <m...@w...pl>

> [...]
    > (sprzedaż wysyłkowa).
    > A regulacja, na którą się powołujesz istniała dawno temu, w czasach

    USTAWA
    z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dz.U.2000.22.271
    Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od
    niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,
    w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy
    za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest
    zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w
    stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich
    odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
    Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie
    rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie
    dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może
    jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej
    wykonania.

    Art. 7. 1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić
    bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
    dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1.
    2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy
    za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
[...]
    Art. 10. 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od
    dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust. 1,
    termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy miesiące i liczy
    się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia
    jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma
    potwierdzenie, termin ulega skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    pzdr

    marek

  • 5. Data: 2002-08-05 10:38:06
    Od: "Ag@a" <a...@w...pl>

    Dziekuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi.
    | | | | | | |
    \\ - - //
    (@ @)
    A...@w...pl