  • 1. Data: 2002-08-06 07:38:44
    Temat: leasing - czy da sie z niego 'wyjsc'
    Od: "tomek" <p...@h...pl>

    witam

    mam samochod w leasingu. z rozmaitych powodow (finansowych) mam silna
    potrzebe zamiany go na cos zdecydowanie tanszego
    i teraz pytanie - jak to zrobic?
    wedlug umowy leasingowej nie tylko ze cale dotychczasowe wplaty pozostaja
    poza moim zasiegiem (tego sie spodziewalem) to wszystkie przyszle musze
    zaplacic niezaleznie od tego czy bede mial ten samochod czy nie.
    Czy istnieje mozliwosc na przyklad zamiany z jakims klientem tego samego
    funduszu leasingowego - zakladajac na przyklad ze bylby chetny na nowszy
    samochod a mial starszy/mniejszy?

    czy ktos ma doswiadczenie w takich sprawach?

    pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2002-08-06 08:53:19
    Temat: Re: leasing - czy da sie z niego 'wyjsc'
    Od: m...@p...onet.pl (meavox)

    czesc,

    Tuesday, August 06, 2002, 9:38:44 AM, tomek wrote:

    t> Czy istnieje mozliwosc na przyklad zamiany z jakims klientem tego samego
    t> funduszu leasingowego - zakladajac na przyklad ze bylby chetny na nowszy
    t> samochod a mial starszy/mniejszy?

    obawiam sie ze wiele (zeby nie napisac: nic) nie da sie zrobic.
    mozna co prawda 'pogadac' z leasingodawca o podpisaniu jakiegos aneksu,
    ale to chyba juz tylko kwestia jego dobrej woli i sprzyjajacych
    okolicznosci (czytaj: znajdziesz delikwenta na wymiane).

    m.

  • 3. Data: 2002-08-06 12:19:18
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik tomek <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ainue9$4va$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Czy istnieje mozliwosc na przyklad zamiany z jakims klientem tego samego
    > funduszu leasingowego - zakladajac na przyklad ze bylby chetny na nowszy

    Znam identyczny przypadek (sprawa sprzed kilku lat). Klient znalazł innego
    klienta, który na podstawie aneksu do umowy wszedł we wszystkie prawa i
    obowiązki dotychczasowego leasingobiorcy. Rozliczenie tego co zostało już
    wpłacone załatwili między sobą. Oczywiście warunkiem wstępnym była zgoda
    funduszu leasingowego. Nowy leasingobiorca oczywiście musiał spełniać
    wszystkie kryteria tak jakby starał się o nowy leasing.
    Zacznij więc od rozmowy z twoim funduszem, a jak się zgodzą to szukaj
    klienta, który przejmie od ciebie ten leasing.

    Alek

  • 4. Data: 2002-08-06 12:58:29
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Alek wrote:

> [...]
    > Zacznij więc od rozmowy z twoim funduszem, a jak się zgodzą to szukaj
    > klienta, który przejmie od ciebie ten leasing.

    Osobiście zrobiłem cos takiego 2 lata temu - za zgoda leasingodawcy
    sprzedałem leasing auta z likwidowanej swojej dzialalnosci do innej
    firmy - zaprzyjaźnona firma ma koszty, ja auto, i wlasnie koncze
    splacac leasing w kwotach netto - vat odlicza sobie zaprzyjaźnona firma.

    --
    TOM
    TS635-RIPE LAN/MAN BAFH GSM +48 607 81 83 30

  • 5. Data: 2002-08-06 13:02:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Slaski" <t...@p...pl.invalid> wrote in message
    [...]
> [...]
    > firmy - zaprzyjaźnona firma ma koszty, ja auto, i wlasnie koncze
    > splacac leasing w kwotach netto - vat odlicza sobie zaprzyjaźnona firma.

    No wie Pan... Jak tak mozna ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-08-06 15:02:28
    Od: Tomasz Slaski <t...@p...pl.invalid>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > No wie Pan... Jak tak mozna ?

    A co w tym złego ?? ;)

  • 7. Data: 2002-08-07 10:49:05
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aioha8$n07$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > No wie Pan... Jak tak mozna ?

    Zapomiał Pan dodać takiej buźki: ;-)

  • 8. Data: 2002-08-07 20:17:14
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    tomek wrote:
> [...]
    > ze bylby chetny na nowszy samochod a mial starszy/mniejszy?
    >
    > czy ktos ma doswiadczenie w takich sprawach?

    Owszem, ma :). Znajdź kogoś, kto chciałby ten wózek dalej w leasingu
    użytkować. Następnie - oczywiście za zgodą leasingodawcy - cedujesz umowę
    leasingu na niego. W dodatku - od tego kogoś możesz całkowicie legalnie
    odzyskać część spłaconej już kasy, jako odstępne.

    Pozdrawiam!

    L.C.

  • 9. Data: 2002-08-07 20:50:26
    Od: "tomek" <p...@h...pl>

> [...]
    > leasingu na niego. W dodatku - od tego kogoś możesz całkowicie legalnie
    > odzyskać część spłaconej już kasy, jako odstępne.
    dziekuje za wszystki porady
    sprawa faktycznie porusza sie naprzod

  • 10. Data: 2002-08-08 09:40:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Alek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:aioha8$n07$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Zapomiał Pan dodać takiej buźki: ;-)

    Chyba zle zrozumialem...

    Czlowiek "ma koszty", a Pan ktory lizingowwal samochod nadal nim jezdzi....

    To kto komu ma dac buzki ?
    Jaki koszt ma podatnik z skladnika majatku, ktorego ne uzywa ?

    Boguslaw