  • Data: 2002-11-30 08:10:52
    Temat: Re: lapowki i policja
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3DE7E839.9A867696@poczta.onet.pl...

    > A co do interpretacji prawa i art.234 kk:
    > Oskarżenie musi być fałszywe nie tylko w sensie jego obiektywnej
    > nieprawdziwości, ale i w sensie subiektywnym. Użycie w przepisie słowa
    > "fałszywie" należy rozumieć w ten sposób, że sprawca ma pełną świadomość
    > nieprawdziwości swego oskarżenia.

    Czyja to interpretacja??

    Nie wystarcza więc zamiar ewentualny,
    > tj. sytuacja, gdy sprawca nie jest pewien nieprawdziwości swych
    > oskarżeń, ale dopuszcza taką możliwość i godzi się na nią.

    Według mnie wystarcza.Pomyśl o poszkodowanych w wyniku fałszywych
    oskarżeń.Dobre imię człowieka jest dobrem prawem chronionym.I to prokuratura
    musi wyjaśnić intencje "donosiciela".Zgadzam się z tym że to sąd wyda wyrok
    i nie jest on pewny.Ale nie zgadzam się z tym że prokuratura palcem nie
    kiwnie w sprawie Ani jeśli pomawiany policjant złoży u nich zawiadomienie o
    przesępstwie z art.234 K.K

    Leszek

    GG 1631219