    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: łamanie prawa przez pracodawce
    Date: Tue, 16 Sep 2003 11:36:55 +0200

    On Sun, 14 Sep 2003, nome wrote:
    [...komuś...]
    >+ a moze to szef powinien odejsc skoro lamie prawo?

    Nieźle :)
    Że zacytuję (KP):
    ++++++
    Art. 411. § 1. W razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, nie
    stosuje się przepisów art. 38, 39 i 41, ani przepisów szczególnych
    dotyczących ochrony pracowników przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem
    umowy o pracę.

    § 2. W razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, umowa o pracę
    zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy może być
    rozwiązana przez każdą ze stron za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    -----

    Zdaje się że twoją "radę" zastosowano kilka tygodni temu
    w fabryce kabli. Nie wiem kto ichnim "szefom" doradzał
    - ty ? W każdym razie sprzęt wywieżli (na Białoruś czy
    Ukraninę, nie pamiętam) i tyle.

    >+ jestes po stronie przestępców czy jak?

    To jest poza konkursem dla jasności. Mi chodzi tylko
    o to żeby czasem czytać post przed wysłaniem, coby nie
    załapać się na pewne przysłowia w stylu "...z wrogami
    poradzi sobie sam"...

    pozdrowienia, Gotfryd