    From: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno Sp. z o.o.
    Date: 4 Dec 2003 13:23:14 GMT
    Sender: s...@p...onet.pl@host-ip115-248.crowley.pl

    > Po zakupie nalezy sporzadzi? akt notarialny - np. zmiana umowy, nazwy,
    > etc., podwy?szenie kapita?u, odwo?anie i powo?anie zarządu.
    > W akcie tekst umowy spó?ki powienien by? jednolity, tzn. taki, jaki
    > jest, nie umowa pierwotna + osobne zmiany.
    > Formularze zg?oszenia pobierz z KRS.

    Eee. Nie dawajmy zarabiac notariuszom zbyt wiele. Tekst jednolity moze byc
    sporzadzony przez zarzad (tylko komu chce sie to przepisywac?). Patrz: art.9 ust.
    4 Ustawy o Krs. Chyba, ze krece i nie dotyczy to pierwszego wpisu..? jesli tak,
    prosze poprawic.

    > Notariusze spieraja sie co do sposobu zmiany umowy spó?ki - są tacy, co
    > twierdza, ?e literalnie nalezy zmieniac kazdy punkt osobno - ja by?em
    > zwolennikiem zmiany tekstu jako ca?ości i w sadzie przesz?o.

    Przy operacjach typu "kup-pan-stara-spolke-za-grosze" zawsze uzywam konstrukcji
    uchylenie calego tekstu i nadanie nowego brzmienia. Jak do tej pory ani notariusz,
    ani sad nie mieli do tego zadnych zastrzezen (ani oporow:).

    > Wp?aty na podwy?szenie wskazane dokonac przed zg?oszeniem do KRS.
    > pamietaj, ?eby jeden udzia? mia? co najmniej 500 z?.

    No tak. Te nieszczesne 500. Ktos wie moze, co sie dzieje z projektem rzadowym
    zmiany KSH? Tam byl taki pikny zapis o tym, ze min. wartosc udzialu to 50 zl. Ze
    dwa/trzy tygodnie temu czytalem w prawnej, ze cos sie ruszylo i? Nie wiem, czy to
    juz w Sejmie, Senacie, u Prezydenta w podpisie? Moze ktos, cos? (Nie chce mi sie
    "przeliczac")

    > Je?eli b?dziesz dokonywa? zmian nazwy, adresu, a w umowie spó?ki
    > znajdzie si? coś, co si? sadowi nie spodoba - to w KRS mo?esz czeka? i
    > dwa miesiące, a Twoja sytuacja papierowa (np. brak aktualnego wypisu)
    > b?dzie niefajna - wiem, bo przerabia?em na sobie.

    Ano. Sw. slowa. Teraz czekam na wpis spolki - uchylenie likwidacji i zmiana czego-
    sie-tylko-da. Zobaczymy.

    > Osobiście, z perspektywy w?asnych doswiadcze? poleci?bym za?o?enie
    > nowej, no ale trzeba mie? ok. 50 tys w gotówce.

    Otoz to.

    > Oczywiście mozna kapita? zadeklarowa? i mie? go "w domu" - lecz w razie
    > po?niejszych mozliwych komplikacji pozostanie Ci odwo?ywanie sie jedynie
    > do sprawiddliwości boskiej, bo sąd raczej przychylny nie b?dzie.

    Bueheheh.. Swoja droga ilosc spolek z o. o. z kapitalem "domowym" jest calkiem
    spora.

    Pozdr.
    Slawek.