    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Date: Thu, 9 Aug 2012 00:21:47 +0200

    wiadomości news:5022d1e4$1@news.home.net.pl...

    > Konsola to okienko tekstowe przyjmujące "wejście" z klawiatury. Koniec
    > "wiedzy o konsoli".

    Taaa... Zapomniales, ze bezmyslne wpisywanie znakow z klawiatury nic nie da.
    Trzeba jeszcze znac milion polecen konsoli, a do kazdego polecenia milion
    parametrow :)

    > No, i jeszcze pewnie je animuje,

    Jesli jest animacja, lub film, to jak najbardziej. Mozesz miec w dwoch
    oknach pliki, a mozesz w jednym drzewo plikow, a w drugin ich podglad.
    Lacznie z animacjami, filmami itd :) Masz na prawde mala wiedze o
    mozliwosciach programow windowsowych. Pewnie dlatego zachwalasz linuksa.

    > Wow. Ale osiągnięcie. Może jeszcze potrafi nie tylko kopiować ale i
    > przenosić pliki? Szok. Sensacja. No, dla fanboja windowsów, bo Midnight
    > Commander ma to "od zawsze".

    A czy ja mowilem ze total commander nie od zawsze?

    > Mhm, bo nie ma animowanego, trójwymiarowego kopiowania pliku... Jest tylko
    > nudny tekstowy pasek pseudo-graficzny, szacunki procentowe, aktualna
    > szybkość oraz szacowany czas (który, o nudo nad nudy, nie skacze jak w
    > windowsie tam i z powrotem pomiędzy kilkoma sekundami a kilkoma
    > godzinami).

    Zdziwisz sie. W total Commanderze tez nie ma :) Ale za to na kazdym pliku
    moge wykonac wiecej operacji niz Ty w tym swoim prymitywnym programiku. Ty
    zeby zrobic to, co ja jednym kliknieciem, musisz otworzyc konsole i pol
    godziny wpisywac komendy :)
    Na przyklad zmienic CHMOD-y plikow na serwerze Ftp:) Albo z cudzej strony
    www sciagnac pliki php prosto na swoj dysk :)
    Tego chyba w ogole nie zrobisz :) Poczty pewnie tez nim nie przejzysz. Ach
    tak. Masz do tego programy. Ja tez. Mnostwo :)
    Wiesz czego mi brakowalo w linuksie? Programu pocztowego, ktory by
    jednoczesnie obslugiwal wiele kont pocztowych dla wielu kont uzytkownikow
    systemu. Jak chcesz sprawdzic konto innego uzytkownika, musisz sie
    przelogowac. Ja w The Bat-cie moge sprqawdzac poczte jednoczesnie wszystkich
    uzytkownikow :) To taki jeden maly przyklad tego, czego mi brakowalo w
    linuksie.

    > Czego?

    Przykladowy plik fstab"

    /dev/sda2 swap swap defaults 0 0
    /dev/sda1 / ext3 defaults 0 0
    /dev/sda3 /home ext3 defaults 1 2
    /dev/cdrom /mnt/cdrom auto noauto,owner,ro 0 0
    /dev/hda1 /mnt/debian auto defaults 0 0
    /dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner 0 0
    devpts /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
    proc /proc proc defaults 0 0"

    Daj Ty spokoj. Mial bym sie bawic takimi bzdurami? Zanim Ty tu znajdziesz,
    co chcesz zmienic, ja zdaze piec dyskow zamontowac myszką :)

    > Nie, po prostu jesteś komputerowym lamerem i nie rozumiesz potrzeby oraz
    > zagadnień zdalnego dostępu.

    Oczywiscie ze rozumiem. Ale nie rozumiem belkotu.

    > Takiej ignorancji nie widziałem od dawna.
    >
    > Rada: jedź sobie na jakiś zlot fanów 4 kółek i zacznij im opowiadać
    > brednie, że ciągle dłubią w swoich samochodach, bo mają ciągle psujące się
    > złomy, zamiast porządnego, fabrycznego, niezmodyfikowanego i jedynie
    > słusznego samochodu. Albo trafisz na cierpliwego, który ci wytłumaczy jaka
    > to frajda ze standardowego, działającego pojazdu uczynić coś specjalnego
    > co potrafi znacznie więcej, albo dostaniesz w mordę za swoje bezmyślne
    > herezje. Mi tam wszystko jedno.

    No i wytlumaczyles wszystko to,. o czym, ja mowie od poczatku :)
    Linuks to jest system dla FANOW ktorzy lubia DLUBAC. I jak chca, niech sobie
    dlubia. Ja im nie bronie. Ale...
    Wyobrazasz sobie, ze policjanci, zamiast chodzic na patrole, siedza na
    komendzie i DLUBIA w linuksie?:)

    > Pełza.

    BUUUHAAHAAAAA... Jak bys zobaczyl mojego windowsa, to zwatpil bys w linuksa
    :) Mowie Ci - mialem linucha. Mam winde.
    Wiem na prawde o czym mowie.

    > ROTFL
    >
    > "Sprzątanie" w komputerze i "rutynowe restarty".
    >
    > I to ma być normalne działanie komputera...

    Przepraszam. Rutynowe restarty sam dodales od siebie. Ja nie bardzo wiem, o
    czym mowisz. Nie mam zadnych restartow. W zasadzie nigdy. Chyba ze cos
    instaluje.

    > A, dziś w robocie miałem takie "rutynowe sprzątanie" - plik programu
    > pocztowego (produkcji Microsoft oczywiście) dobił granicy 2GB. Mimo
    > regularnego kasowania poczty. "Kompaktowanie" nic nie daje.

    Fakt. mam jeden taki plik. Mam w nim... zaraz sprawdze... 1150 e-maili.
    najstarszy sprzed 7 lat. Tak. Od 7 lat uzywam jednego programu pocztowego,
    bo jest tak dobry, ze nie zmieniam. Bata. Nie wiem, co robisz z poczta ze
    masz tak duza.

    > Adresy do archiwum masz?

    Sam se poszukaj, Musisz miec wszystko podstawione pod nos? Mi sie nie chce
    :)

    > Ale ja jeśli zechcę - mogę. I dzięki temu mogę zrobić więcej i zrobić to
    > szybciej.
    >
    > A ty nie.

    > Nie. Po prostu mam doświadczenie.

    Jezdzisz czesciej do serwisu zarowke wymieniac?:)

    > Zatem patrz wyżej.

    > Ciekawe, google wyrzuca mnóstwo adresów z opisem instalacji tego
    > urządzenia na komputerze z linuxem...

    Oczywsicie ze wyrzuca. Mase takich stron, bo jest masa ludzi, ktorzy by
    chcieli, ale nie moga :) Wiec wrzucaja pytania na forach. Forum producenta
    az sie gotuje od takich problemow. Pod Windowsem nie ma problemow :)
    Ah.. Znalazlem :) Opis instalacji. Trzeba sobie sciagnac zrodla jakiegos
    sterownika napisanego przez uzytkownika i samemu skompilowac :)
    Nigdy jeszcze pod windowsem nie musialem nic kompilowac, zeby zainstalowac
    :) Pod linuksem to raczej normalne. Taki przenosny system, ze pod kazda
    dystrybucje trzeba osobno kompilowac programy w czasie instalacji :) I w
    czasie kompilacji sie pocisz, czy po skompilowaniu sie nie pogryzie z jakims
    repozytorium, ktore bylo wczesniej zainstalowane. Jakos nie widze
    policjantow na posterunku kompilujacych potrzebne programy :) Chyba ze
    ktorys jest przypadkowo linuksowcem z powolania :)