    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Date: Wed, 08 Aug 2012 22:45:00 +0200

    W dniu 08.08.2012 20:26, Ajgor pisze:

    > Nie mam Offica, bo nie bede placil za cos, co uzywam raz na rok.
    wspaniale. Na początku uzywało się edytorów tekstu. potem nastał czas
    procesorów tekstu. potem były tabelki i pola tekstowe. potem... potem
    okazało się że 99% ludzi nie używa niczego więcej niż tekst, słownik
    tabelka. Czy podatnicy mają płacić za licencjie MS office? Tak, jest to
    najlepszy procesor tekstu, jednocześnie kombajn, wykorzystywany w 1%.
    Płacimy czy nie?
    > Ale jak mam
    > cos zrobic w LibreOffice - nawet raz na rok, to czasem chce poleciec do
    > sklepu kupic offica :)
    po tym co napisałeś wcześniej i póżniej, nie wątpie że TY potrafiłbyś
    wykorzystać MS office w conajmniej 10 %. czy to jednak zmienia coś w
    kwestii: lepiej mieć 10% policjantów więcej czy kupić im MS office?

    (...)
    (masa specjalistycznych programów)
    (...)

    I teraz mamy jednego faceta, który z niewiadomych przyczyn, porzucił
    Photoshopa na korzyść gimpa i marudzi że jest gorszy. Masz racje, ale
    czy sam potrafisz znaleźć sens w tym co napisałeś? Skoro niema programów
    potrzebnych Tobie pod linuksem to poco wogóle się w to bawić? Ponownie
    napiszę. większość ludzi nie ma pojęcia jakie możliwości daje im PAInt,
    ale "sciągną" za darmo photoshopa żeby zmienić obrazek 2.9MB jpg na
    182KB jpg. TAki zajebisty ten photoshop. (przykład nie najlepszy ale
    autentyczny). Żaden z tych programów nie przyda się na policji.
    Doskonale wiesz że na linuksie łatwiej jest odtworzyć film z
    rejestratora wideo. Łatwiej jest zobaczyć obrazek w formacie dowolnym.
    JAk już się nic nieda zrobić, to można uruchomić acdsee, albo total
    commandera. Ale o tym któryś z wcześniejszych kolegów ignorantów nie wie.

    > Aha. No i nie ma pod linuksem sterownikow do mojej karty dzwiekowej :)
    > Wcale. A nie jest to jakas kicha, a wrecz przeciwnie. Profesjonalna
    > zewnetrzna karta studyjna.
    I taka karta nie wystąpi w komputerze dla policjanta.
    Aha. na linuksa nie działa następujące wymuszenie opłat:
    http://nt.interia.pl/internet/wiadomosci/news/wirus-
    weelsof-blokuje-polskie-komputery,1829987,62
    Ile podatnicy zapłacą za podobne "awarie" w komputerach policji?
    ToMasz