  • Data: 2012-08-03 18:26:55
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.08.2012 17:49, Jawi pisze:

    > Używają Windowsa bo:
    > Najtaniej, i nie pieprz przypadkiem, że linuch jest za darmo, bo
    > utrzymanie systemu w działaniu kosztuje, wsparcie dla userów jest
    > potrzebne dużo większe dla linuksa niż windy.
    > Nie wiem czego policja używa, ale aplikacje pod linuksa są poprostu
    > droższe. Migracja tego co już uzywają może być najzwyczajniej niemożliwa.
    > Policja to taka rozbita, ale wielka korporacja. Jak myślisz, że łatwo
    > można przejść na ten "darmowy" i upierdliwy system jakim jest linuks to
    > pojęcia nie masz o systemach IT w dużych firmach.

> [...]
    całkowicie i absolutnie nie masz racji. Linux jest za darmo, i koniec.
    ile kosztuje utrzymanie linuksa i windowsa? przedewszystkim za windowsa
    musisz zapłacić, i za kolejne wersje też. musisz mieć antywirusa, i
    zawsze masz duże prawdopodobieństwo ataku na owe maszyny. to kosztuje.
    Raz postawiony linuks jest idealnie i łatwo przenośny na x maszyn. Nie
    potrzeba do tego kolejnego płatnego programu. raz postawiony linuks może
    dać dostęp do bardzo ograniczonych zasobów - tak się robi wszystkie
    kioski internetowe. Tak samo mogło by być na biurku policjanta. jeden
    zestaw oprogramowania i katalog do dyspozycji na osobę. tego się nieda
    zepsuc, tak jak się nieda zepsuć softwarowo dekodera tv sat, odtwarzacza
    dvd czy jakiegoś tam playera - które stoją na linuksie. Z czym chcesz
    migrować z win na linuxa?(na policji) Z odtwarzaczem wideo? z
    openofficem? Oczywiście że komercyjne programy są lepsze, ale skoro są
    wykorzystywane w 8% (MS office na biurku sekretarki) to poco płacić za
    kobyły?
    Całe rozbicie o którym piszesz powinno się opierać na dostępie przez www
    do centralnego komputera z bazą danych. jaka jest wyższość firefoxa jako
    klienta uruchmominego z windowsa nad tym z linuksa?
    Poczytaj grupę dyskusyjną MS. dzisiaj jeden płakał że oprogramowanie do
    ups go poinformowało że ups ma baterie(eureka) i są naładowane, ale za
    to nie może ustawić po jakim czasie ma się komp wyłączyć po zaniku
    prądu. to nie jest upierdliwość? a ostrzeżenia windowsa na każdym
    kroku?, pomoc w sprzątaniu pulpitu? Tak gadasz jakbyś linuksa widział
    tylko na płycie live cd.
    Piszesz o wielkich firmach. sprawdź strony internetowe banków na czym
    stoją na win czy na linuksie. duze portale internetowe. może zacznij od
    serwera grup dyskusyjnych i google.

    ToMasz