  • 1. Data: 2004-03-31 03:26:53
    Temat: kto potrafi
    Od: "romeo" <w...@p...onet.pl>

    Jak dostać się do mieszkania które zamknęła siostra po śmierci ojca.On tam
    sam zamieszkiwał.W dzień śmierci zabrała klucze i od ponad roku nie pozwala
    mi tam wejść.W sądzie odbyła się sprawa o nabycie spadku w rezultacie której
    dziedziczymy po połowie.Czyli jestem współwłaścicielem tego mieszkania.Ja
    spędziłem zimę na działce bez żadnych warunków socjalnych.Nie posiadam
    stałego miejsca zamieszkania a do tego nie mam żadnego meldunku.Siostra
    płaci przez ten czas czynsz i oświadcza mi że ja będę pokrywał połowę tych
    należności.Jak przeprowadzić zajęcie tego lokalu nie popadając w kolizję z
    prawem.
    Romeo

  • 2. Data: 2004-03-31 07:32:16
    Temat: Re: kto potrafi
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "romeo" <w...@p...onet.pl> napisał:

    > Jak dostać się do mieszkania które zamknęła siostra po śmierci ojca.
    > On tam sam zamieszkiwał.W dzień śmierci zabrała klucze i od ponad
    > roku nie pozwala mi tam wejść.W sądzie odbyła...

    A jakbys sie dostal do mieszkania gdybys np. zgubil klucze?

    (mrk)

  • 3. Data: 2004-03-31 08:21:30
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Zmień zamki, i daj siostrze jeden komplet kluczy i bedzie wszystko w
    porządku mieszkaj tam sobie płać rachunki, pozwalaj się odwiedzać siostrzę i
    nie przejmuj się siostrą a wszystko będzie zgodnie z K.C. A może ona to
    mieszkanie wynajmuje komuś ?

    Art. 206. Każdy ze współwłaścicieli jest uprawniony do współposiadania
    rzeczy wspólnej oraz do korzystania z niej w takim zakresie, jaki daje się
    pogodzić ze współposiadaniem i korzystaniem z rzeczy przez pozostałych
    współwłaścicieli.

  • 4. Data: 2004-03-31 08:42:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl> napisał w wiadomości

    > A jakbys sie dostal do mieszkania gdybys np. zgubil klucze?

    Odradzam rozwalanie drzwi, bo to przestępstwo.

    Są dwie możliwości. Po pierwsze można wnieść do sądu powództwo o nakazanie
    udostępnienia i wówczas po otrzymaniu klauzuli wykonalności wprowadzi
    komornik - w razie konieczności w asyście policji. Drugie, to
    zawiadomienie organów ścigania o przywłaszczeniu przez siostrę rzeczonego
    mieszkania. Nie jest jego jedynym właścicielem, a traktuje jak swoje.

    Najprostszym sposobem rozwiązania takich rzeczy jednak, jest dogadanie
    się. Albo siostra zapłaci Ci połowę wartości i mieszkanie jest jej. Albo
    Ty jej zapłacisz połowę i jest Twoje. A jak żaden z tych sposobów nie jest
    do zrealizowania, to zostaje sprzedać mieszkanie i podzielić kasę. Bo
    takie mieszkanie we współwłasności zawsze będzie budzić niezdrowe emocje.

    Siostrze się wcale nie dziwię. Zamieszkasz tam, to nie będzie w stanie z
    kolei odzyskać swojej połowy spadku.

  • 5. Data: 2004-03-31 10:21:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl> napisał w wiadomości

    > Odradzam rozwalanie drzwi, bo to przestępstwo.

    Nie wiem czy to przestepstwo czy nie, ale na pewno jest ot naruszenie
    posiadania.. wiec trudno na grupie .prawo cos takiego radzic.

    Fakt, ze jest to metoda "skuteczna".

> [...]
    > mieszkania. Nie jest jego jedynym właścicielem, a traktuje jak swoje.
    >
    > Najprostszym sposobem rozwiązania takich rzeczy jednak, jest dogadanie

    Najprostsze jest dogadanie sie, ale zwykle dobrze jest miec jakos argument
    za soba..chcoby mocne postanowienie i oswiadczenie tego siostrze,
    ze w przeciwnym razie pozostanie "sprawa o dzial spadku",
    a to bedziekosztowalo wiecej OBIE strony..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-04-01 08:09:10
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Odradzam rozwalanie drzwi, bo to przestępstwo.

    Skoro ma tytul do mieszkania, to niech wezmie ekipe do otwierania
    zamkow. Zaplaci 250-300zl i mu otworza. To najprostszy sposob,
    bo zakladam ze skoro sie do tej chwili nie dogadali, to juz sie nie
    dogadaja.

    Romeo poruszyl rowniez kwestie zameldowania. Nie chce mi sie
    szukac, ale o ile dobrze kojarze, to moze bez problemu isc do
    urzedu i sie zameldowac.

    (mrk)