  • 1. Data: 2003-10-17 11:50:23
    Temat: kto odpowiada za poprawność językową -pilne!!
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Witam

    Mój kolega otrzymał temat pracy magisterskiej.
    Temat merytorycznie budzi zastrzeżenia, ale za
    merytoryczną treść tematu odpowiada uczelnia
    wiec to nie jest problem. Natomiast w temacie
    pracy jest błąd gramatyczny. Temat został wydany
    z błędem gramatyczny. Zwróciliśmy się do rzecznika
    uczelni i do poradni językowej UW na uczelni o
    wyjaśnienie poprawności tytyłu, i oczywiście
    otrzymaliśmy potwierdzenie że w tytyle jest błąd.

    Kto za to odpowiada student czy uczelnia wydająca
    tytuł z błędem gramtycznym a dodam że nie jest to mały
    błąd. Kolega pinformował o tym swojego promotora
    a on kazał to "olać". Jak do tego podejść w świetle prawa?

    pozdrawiam
    Kretek

  • 2. Data: 2003-10-17 11:54:58
    Temat: Re: kto odpowiada za poprawność językową -pilne!!
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    chodzi mi dokładnie o odniesienie do ustawy
    o języku polskim

    "Art. 8.
    Język polski jest językiem nauczania oraz językiem egzaminów i prac
    dyplomowych
    w szkołach publicznych i niepublicznych wszystkich typów, w państwowych
    i niepaństwowych szkołach wyższych oraz w placówkach oświatowych i
    innych instytucjach edukacyjnych, chyba że odrębne przepisy stanowią
    inaczej."

    Kretek

  • 3. Data: 2003-10-17 12:42:58
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie> wrote in message

    > Kto za to odpowiada student czy uczelnia wydająca
    > tytuł z błędem gramtycznym a dodam że nie jest to mały
    > błąd. Kolega pinformował o tym swojego promotora
    > a on kazał to "olać". Jak do tego podejść w świetle prawa?

    Jaką odpowiedzialność i za co?
    Plama dla studenta, że sam nie potrafi poprawnie napisać pracy
    i jeszcze większa dla promotora, że jest taka sama dupa i nie czyta prac.
    Taka historia po prostu będzie się za promotorem wlokła już do końca kariery
    jak się z tego zrobi afere.
    Po prostu dziekan powinien opierdzielić pracownika za nieczytanie prac.
    Studentowi co najwyżej promotor może nawrzeszczeć.

  • 4. Data: 2003-10-17 12:58:02
    Od: "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie>

    Użytkownik "poilkj" "

    > Jaką odpowiedzialność i za co?

    Odpowiedzialność za poprawność językową w myśl ustawy
    o języku polskim

    > Plama dla studenta, że sam nie potrafi poprawnie napisać pracy
    > i jeszcze większa dla promotora, że jest taka sama dupa i nie czyta
    prac.

    Student chciał zmienić treść tematu. Nawet zasiegnął opini
    poradni językowej UW i rzecznika uczelni.

    > Taka historia po prostu będzie się za promotorem wlokła już do końca
    kariery
    > jak się z tego zrobi afere.

    a to to fakt:)

    > Po prostu dziekan powinien opierdzielić pracownika za nieczytanie
    prac.
    > Studentowi co najwyżej promotor może nawrzeszczeć.

    to nie stest takie proste jakby się wydawało. Zmiana tematu (nawet
    treści) jest dosyć skomplikowana bzdurnymi procedurami.
    Poza tym to dziekan zatwierdził pracę z błędem. Jesli teraz student
    zmieni tytył to na 100% zostanie "udupiony" na obronie pracy mgr.:)

    pozdrawiam
    KRETEK

  • 5. Data: 2003-10-17 15:41:03
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > Poza tym to dziekan zatwierdził pracę z błędem. Jesli teraz student
    > zmieni tytył to na 100% zostanie "udupiony" na obronie pracy mgr.:)

    Zgadza się.
    Ale to tak jest jak się ma głupiego promotora.
    Ale teraz chyba wszystko jest po więc po prostu trzeba zaopomnieć.
    Naprawdę tytułem pracy nie będziesz się za często posługiwał.

  • 6. Data: 2003-10-17 21:24:00
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "poilkj" "

    > Odpowiedzialność za poprawność językową w myśl ustawy
    > o języku polskim

    Gdyby prace napisal po chinsku to moze by i ktos tam odpowiadal.
    Ale nie za blad gramatyczny. Jedyna sankcja w tym wypadku moze byc
    tzw. sankcja rozsiana :-)))

  • 7. Data: 2003-10-18 09:52:07
    Od: Dredd<...@...pl>

    Poprawienie ortografa w temacie pracy nie jest według mnie
    merytoryczną zmianą tego tematu i nie powinno wymagać wdrażania
    uczelnianych procedur. Trudno mi też uwierzyć aby ktokolwiek z
    takiego powodu został uwalony na obronie. Ja bym po prostu poprawił
    ortografa i tyle (na własną odpowiedzialność, bo przecież nie muszę
    ślepo powtarzać za uczelnią tego co przynosić może wstyd.)
    Problem sprawia wrażenie mocno przesadzonego mimo, że już A.
    Czechow napisał że uniwersytet rozwija wszelkie talenty w tym także
    głupotę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-10-18 13:23:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dredd<...@...pl> niebacznie popelnil

    > Poprawienie ortografa w temacie pracy nie jest według mnie
    > merytoryczną zmianą tego tematu i nie powinno wymagać wdrażania
    > uczelnianych procedur.
    Ortografa czy literówki zapewne tak, _przeczytaj_ jednak post
    który zapoczątkował wątek. Wypada wiedzieć na co się odpisuje.

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-10-18 15:42:13
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]

    > Ortografa czy literówki zapewne tak, _przeczytaj_ jednak post
    > który zapoczątkował wątek. Wypada wiedzieć na co się odpisuje.

    Ok, nie byłem dość dokładny.
    Zaryzykuję jednak stwierdzenie że poprawienie błędu gramatycznego
    to także nie jest merytoryczna zmiana tematu i podtrzymuje swoje
    wcześniejsze stanowisko. Dla spokoju ducha uprzedziłbym jedynie o
    swoim zamiarze promotora.
    Oczywiście zakładam że rzeczywiście chodzi o zmianę gramatyczną a
    nie taką która zmienia sens merytoryczny tematu i zakres pracy

    -> http://usenet.pomocprawna.info