  • 1. Data: 2003-02-03 13:17:45
    Temat: kto odpowiada za oprogramowanie
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanie kto odpowiada za oprogramowanie w firmie.
    Chodzi mi o sytuacje gdy np kontrola znajduje na komputerze
    na ktorym pracuje oprogramowanie bez licencji. Czy powinnam
    sprawdzic czy na wszystko jest licencja (czy to sprawa
    informatyka).

  • 2. Data: 2003-02-03 13:30:50
    Temat: Re: kto odpowiada za oprogramowanie
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Uzytkownik "Magge" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > na ktorym pracuje oprogramowanie bez licencji. Czy powinnam
    > sprawdzic czy na wszystko jest licencja (czy to sprawa

    wlasciciel firmy.
    chyba ze informatykowi da sie klauzule stosowna.
    jednak nawet wtedy - wlasciciel nie ucieknie w 100% od odpowiedzialnosci.

  • 3. Data: 2003-02-03 13:45:56
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czyli osoba pracujaca na komputerze nie ma sie co obawiac i
    : wnikac czy ktos zainstalowal tu oprogramowanie legalne czy nie?

    chyba, że sama zainstalowała :)

  • 4. Data: 2003-02-03 13:46:03
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2003-02-03 14:00:28
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    nie do konca,
    jest ok tak dlugo jak dlugo osoba pracujaca na tym nie zdaje sobie sprawy z
    tego,
    ze jest to soft nielegalny.

    to tak jak wiedziec, ze cos jest kradzione i uzywac tego.
    mimo wszystko, najbardziej obciazony konsekwencjami jest zawsze
    wlasciciel.

  • 6. Data: 2003-02-03 15:22:28
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Mon, 3 Feb 2003 14:30:50 +0100, "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    napisał(a):

    >wlasciciel firmy.
    >chyba ze informatykowi da sie klauzule stosowna.
    >jednak nawet wtedy - wlasciciel nie ucieknie w 100% od odpowiedzialnosci.

    A czy mozesz wyjasnic dlaczego, na czym opierasz takie stanowisko. Po
    prstu jestem cikaw. Wcale nei mówie,ze sie nei zgadzm z tym co
    napisales ( choc sie nei zgadzam:) ale jezeli mozesz rozwinac problem
    w kilku zdaniach.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 7. Data: 2003-02-04 07:35:47
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prstu jestem cikaw. Wcale nei mówie,ze sie nei zgadzm z tym co
    > napisales ( choc sie nei zgadzam:) ale jezeli mozesz rozwinac problem

    za posiadanie dowolnej rzeczy "kradzionej" zawsze odpowiada wlasciciel,
    ktory dana rzec posiada. Nie ma znaczenia czy jest to 10 kradzionych
    komputerow, czy 10 kradzionych licencji np. MS office.
    W tym przypadku wlascicielem zarowno sprzetu jak i oprogramowania
    jest wlasciciel firmy (chyba, ze np. pracownik przynosi do pracy swoj
    komputer, a za to pracodawca placi mu np. dodatkowe 200zl miesiecznie).

    mozna czesc odpowiedzialnosci przerzucic na "informatyka"
    spisujac klauzule do umowy mowiace o obowiazkach i odpowiedzialnosci
    za nielegalne oprogramowanie w firmie, jednak tak naprawde sam
    wlasciciel nigdy do konca nie ucieknie prze odpowiedzialnoscia.

    "ja nic nie wiem, informatyk cos tam instaluje bo ma takie obowiazki"
    nic nie pomoze. Niezaleznie od umow, itp. wlasciciel firmy zawsze pozostanie
    wlascicielem uzytkujacym nielegalne oprogramowanie. I zapewniam tez,
    ze wszystkie pozwy ze strony BSA dotycza wlascicieli.