    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto może jeździć pociągiem
    Date: Tue, 3 Nov 2020 14:18:54 +0100

    dyskusyjnych:1opbwl3w6pfxm$.1o6fz5rxd3977$.dlg@40tud
    e.net...
    ><<Kierowniczka pociągu PolRegio poinformowała dwie studentki, które
    >wracały
    >z protestu na Uniwersytecie Gdańskim, że nigdzie nie pojadą. Powód?
    >Transparent z hasłem "To kiedy zaczniecie palić czarownice?", które
    >miały
    >ze sobą. Zdaniem kierowniczki jest na to "odgórny nakaz" - żadnych
    >transparentów.

    >https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/studentk
    i-wyproszone-z-pociagu-przez-transparent-odgorny-nak
    az/d6cm5rg,2b83378a

> [...]

    >zaistniałą sytuację i dziękujemy za zgłoszenie opisanego incydentu.
    >Przeprowadziliśmy postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego
    >kierownik
    >składu przyznała się do tego, iż odmówiła przejazdu dwóm kobietom z
    >transparentami związanymi ze Strajkiem Kobiet oraz że na pytanie
    >podróżnego
    >udzieliła nieprawdziwej informacji, jakoby obowiązywały odgórne
    >wytyczne o
    >zakazie wejścia do pociągu dla pasażerów z transparentami. Względem
    >konduktorki wyciągnięto konsekwencje służbowe">>

    473464,polregio-wydalo-oswiadczenie-ws-studentek-wyp
    roszonych-z-pociagu.html#s=BoxOpImg8

    Poczekamy, zobaczymy.
    Wiecej incydentow nie bedzie, czy konsekwencje sluzbowe to pochwala i
    premia :-)

    Natomiast transparent ... duzy ?
    Bo niewatpliwie troche utrudnia, ech, nie ma juz pochodow, mlodziez
    nie umie transparentow zwijanych robic :-)
    Tylko kibole potrafia :-)

    J.