    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto ma rację?czy wygram z operatorem GSM?
    Date: Sat, 26 Feb 2005 02:37:32 +0100

    Jano1 wrote:
    > Też traktowałem ten regulamin,że wypowiadam nie krócej niż 30 dniami, czyli
    > 19.01.2005 r.,a oni nadal interpretują sztywno 30 dni.Przesyłam treść
    > oryginalną oświadczenia:
    > Uprzejmie informuję,że wypowiadam umowę na korzystanie z usług operatorskich
    > Plus GSM dot nr 607xxxxx z upływem kolejnego okresu rozliczeniowego
    > (wytłuszconym drukiem)tj. ze skutkiem na dzień 24.02.2005 r.--- a oni jednak
    > wyłączyli 18.02.2005r.

    W zasadzie poprawne sformułowanie powinno brzmieć, że "wypowiadam umowę
    z dniem 24 lutego 2005 roku" (o ile 24-tego chciałeś mieć już telefon
    wyłączony), niemniej jednak wyraźnie w tym tekście widać, co miałeś na
    myśli.

    A "okres wypowiedzenia" oznacza, że co najmniej ileś dni wcześniej przez
    terminem wypowiedzenia należy drugą stronę o tym zawiadomić. Równie
    dobrze mogłeś wysłać do nich informację np. rok wcześniej, że za rok
    chcesz zrezygnować.

    Jeśli będą się domagać jakiejś kasy, to IMHO można to spokojnie
    potraktować jako próbę wyłudzenia i poskarżyć się prokuratorowi. Co
    więcej samo zbyt wczesne wyłączenie telefonu było bezprawnym zerwaniem
    umowy przez nich - i to Ty masz prawo domagać się ewentualnego
    odszkodowania (jeśli wykażesz, że poniosłeś przez to jakieś straty) w
    procesie cywilnym.