    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 12 Dec 2013 00:13:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: kto dziedziczy - zgłupiałem...

    On Mon, 9 Dec 2013, witek wrote:

    > moja mama dostała spadek, ale sie go zrzekła więc dostałem go ja.
    >
    > Wiec jestem spadkobiercą ustawowym, ktory dziedziczy z mocy ustawy czy tylko
    > kims kto mógłby dziedziczyć z mocy ustawy?

    Celnie ujęte, dziękuję.

    IMVHO przepis jest właśnie po to, żeby sąd nie musiał żądać
    kilkunastu kolejnych "spisów spadkobierców" za każdym razem,
    jak zza węgła wyskoczy kolejny spadkobierca odrzucający spadek.
    No i niby od kogo (sąd) miałby go żądać w takim przypadku?
    Trudno wymagać, aby to odrzucajacy miał być zobowiązany
    do szukania innych spadkobierców, a przecież ci którzy już
    wniosek i "listę" złożyli byliby czyści (złożyliśmy, wniosek
    został przyjęty, proszę się wypchać i czekamy na orzeczenie).

    pzdr, Gotfryd