    From: Dezeusz <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto dziedziczy - zgłupiałem...
    Date: Sat, 07 Dec 2013 23:42:01 +0100

    W dniu 2013-12-04 21:21, witek pisze:

    > chodzi o zachowek.

    Chodzić mogło o zaliczenie darowizny na poczet schedy spadkowej, ale i
    tak do stryjów się nie stosuje, bo spadkobiercami nie są.

    > nic to nie zmienia bo sprawę spadkową i tak trzeba odbebnic.
    >
    > Masz dwie wersje.
    > bierzesz akt zgonu, rozwodu, swoj urodzenia i idziesz do notariusza i
    > załatwiasz wszystko w jeden dzien, ale drożej.

    U notariusza potrzebujesz jeszcze zaświadczenia o numerze pesel
    spadkodawcy (uwaga - powinno być wydane bezpłatnie przez urząd meldunkowy!):
    http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notar
    ialne/poswiadczenie-dziedziczenia/

    Całość kosztów u notariusza nie przekroczy pewnie 500 zł.

    NB notariusze mogą Cię skasować dopiero przy czynności - czyli jakbyś
    zaczął od pytania w kancelarii notarialnej, to nie dość, że dostałbyś
    informację prawidłową, to jeszcze za darmo (takie sprawy to podstawa ich
    fachu, nie muszą guglać ;)).

    > Druga wersja składasz wniosek do sądu spadku , opłata stała nie pamiatem
    > ile i czekasz.

    100 zł i parę miesięcy (czas zależy od miejsca, od 2 do 6).

    > wez googlnij "jak napisac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku" i
    > bedziesz madrzejszy niz ten prawnik

    Zależy na co trafi, więc raczej należałoby stwierdzić - będzie nie
    głupszy niż prawnik :P

    pozdr
    DeZ