  • 1. Data: 2005-11-21 13:23:22
    Temat: księga wieczysta - bardzo proszę o rad
    Od: "olo2" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcę kupić mieszkanie własn. spółdz. - sprzedawca twierdzi że nie ma ono
    założonej księgi wieczystej i żadnej hipoteki. Co jednak jeśli kłamie - czy
    mając sam adres mogę sprawdzić, że rzeczywiście księgi nie ma ?

    Olek

  • 2. Data: 2005-11-21 14:28:41
    Temat: Re: księga wieczysta - bardzo proszę o rad
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    olo2 napisał
> [...]
    > ono założonej księgi wieczystej i żadnej hipoteki. Co jednak jeśli
    > kłamie - czy mając sam adres mogę sprawdzić, że rzeczywiście

    Zapytaj w spoldzielni, w ktorej jest to mieszkanie. W ewidencji
    gruntow oczywiscie rowniez, ale Sad nie zawsze wysyla do nich
    zawiadomienie o zalozeniu ksiegi dla mieszkania spoldzielczego.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-11-21 14:51:16
    Od: "olo2" <j...@p...onet.pl>

    Jeżeli sąd nie zawsze wysyła do tych instytucji zawiadomienie a znam jedynie
    adres mieszkania (bo sprzedający utrzymuje, że księgi nie ma) jak mam
    sprawdzić czy jest księga?

    Olek

  • 4. Data: 2005-11-21 17:21:06
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 21 Nov 2005 15:51:16 +0100, *olo2*
    <news:dlsmtd$a2k$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Jeżeli sąd nie zawsze wysyła do tych instytucji zawiadomienie a znam jedynie
    > adres mieszkania (bo sprzedający utrzymuje, że księgi nie ma) jak mam
    > sprawdzić czy jest księga?

    Iść do Hipoteki, podać adres i sprawdzić.

    --
    Kaja

  • 5. Data: 2005-11-21 17:42:45
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    olo2 napisał
    > Jeżeli sąd nie zawsze wysyła do tych instytucji zawiadomienie a znam
    > jedynie adres mieszkania (bo sprzedający utrzymuje, że księgi nie
    > ma) jak mam sprawdzić czy jest księga?

    Znajomosc adresu jest informacja najwazniejsza, zarwono w spoldzielni
    jak i w ewidencji gruntow.
    I chyba zle sie zrozumielismy - sad _zawsze_ wysyla informacje o
    zalozeniu ksiegi do spoldzielni, a _nie zawsze_ do ewidencji gruntow.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2005-11-21 17:44:41
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Kaja napisał
    > Iść do Hipoteki, podać adres i sprawdzić.

    Tak... ale tylko w tej "hipotece", w korej da sie sprawdzic po
    adresie, czy ksiega jest zalozona. W wielu miastach w Polsce tak sie
    nie da, gdyz baza danych ksiag wieczystych nie dziala w ta strone.

    pozdrawiam
    Gosia