  • 1. Data: 2005-11-21 12:40:43
    Temat: Likwidacja szkody z OC PZU
    Od: "R.Przybylski" <r...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie likwidacji szkody postłuczce... ale po kolei:

    Mam opelka astrę, ostatnio jechałem sobie i jeden gość na czerwonym wyrżął
    we mnie. Wezwałem policję, pomoc drogowa odholowała moje autko do swojego
    warsztatu i... czekamy na oględziny rzeczoznawcy z PZU.

    Szkoda bedzie oczywiście pokrywana z polisy OC sprawcy (w PZU).

    rzecz w tym, że rzeczoznawca chce naprawy wgniecionych drzwi i paru innych
    części (jakieś jeszcze elementy tylnego zawieszenia) a nie wymiany. Moje
    autko nie iało nigdy stłuczki i ani grama szpachlu, chcę, żeby drzwi i
    pozostałe części były WYMIENIONE na nowe a nie tylko naprawiane, czyli
    "wyklepywane" i malowane.

    Czy mam więc prawo żądać wymiany a nie naprawy? Podobno ta, więc jesli zna
    ktoś podstawę prawą to będę wdzięczny.

    Jeszcze jest inny problem: Jeśłi wymiana, to nie chciałbym wejść z deszczu
    pod rynnę, żey mechanik nie wstawił mi czasem jakiś starych drzwi ze
    szrotu. jak mogę to sprawdzić, czy elementy wymienione nie pochodzą z
    jakiegoś wraka?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-11-21 19:11:33
    Temat: Re: Likwidacja szkody z OC PZU
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 21 Nov 2005 13:40:43 +0100, R.Przybylski napisał(a):

> [...]
    > pod rynnę, żey mechanik nie wstawił mi czasem jakiś starych drzwi ze
    > szrotu. jak mogę to sprawdzić, czy elementy wymienione nie pochodzą z

    Troche z innej strony: w przypadku OC okazuje się że ubezpieczyciel ma
    także obowiązek zrócić ci koszt utraty wartości auta spowodowane stłuczką.
    Czyli w skórcie myślowym różnice w cenach za auto nietłuczona a tłuczone.
    Tu oczywiście MUSISZ udać się do prawnika specjalizującego sie w
    ubezpieczeniach i podzielić działką ale generalnie warto :)

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-11-21 19:29:41
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    <...@...c> wrote in message news:owjma4g8ifcz.1wot4gsss27jg$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > Tu oczywiście MUSISZ udać się do prawnika specjalizującego sie w
    > ubezpieczeniach i podzielić działką ale generalnie warto :)

    albo lektura
    http://www.rzu.gov.pl/prawo/orzecznictwo_komunikacyj
    ne.htm

    jest tam także orzeczenie o wypłacaniu różnicy między bitym a nie bitym

    p.
    W,

  • 4. Data: 2005-11-22 13:21:45
    Od: 010 <0...@0...com>

    ...@...c wrote:
    > Tu oczywiście MUSISZ udać się do prawnika specjalizującego sie w
    > ubezpieczeniach i podzielić działką ale generalnie warto :)

    ma ktoś namiary na skutecznych prawników, którzy to robią

  • 5. Data: 2005-11-22 16:29:48
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "010" <0...@0...com> wrote in message

    > ma ktoś namiary na skutecznych prawników, którzy to robią

    nie warto, gdyż kwota przedmiotu sporu jest niższa niż wynagrodzenie
    skutecznego prawnika - moim zdaniem..
    p.
    W,.