  • 11. Data: 2004-03-01 16:24:21
    Temat: Re: ksiazka telefoniczna na www
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    piotr wrote:

    > wlasnie... tylko czy moglbym to sobie od was skopiowac i umiescic na
    > swojej www? :)
    > cala sprawa rozbija sie o to kto to zebral i opublikowal... bo jak ja
    > oplace ankietera i przejdzie po miescie to przyniesie mi ten sam wynik :))
    > zastanawiam sie nad celowością tego, bo skoro juz to ktos kiedys zrobil to
    > po co to dublowac? chyba ze tak jak juz wspomnialem, musze miec
    > potwierdzenie ze zrobilem to samodzielnie a nie skopiowalem np z
    > www.pkt.pl...
    > choc ciezko byloby mi to udowodnic, faktycznie moga zdradzic mnie te same
> [...]

    "nasz" przypadek, to przypadek TU OMAWIANY, czyli ksiazki telefonicznej
    firm.

    A nie "nasz" w sensie firmy ditel, ktora jest wydawca ksiazek telefonicznych
    dla TPSA

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-03-01 19:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotr" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    :))
    > zastanawiam sie nad celowością tego, bo skoro juz to ktos kiedys zrobil

    No właśnie tak się zastanawiam, po co chcesz wyważać otwarte drzwi.
    informacja o numerach telefonicznych jest generalnie publicznie dostępna i
    to za darmo. jaki masz interes w jej powielaniu?

  • 13. Data: 2004-03-01 20:28:35
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 17:05:23 +0100, piotr wrote:

> [...]
    > zastanawiam sie nad celowością tego, bo skoro juz to ktos kiedys zrobil to

    I właśnie po to powstała ta ustawa, zresztą nieudolne przeniesienie
    odpowiedniej dyrektywy UE. Chroni nakład pracy i środków na stworzenie
    bazy, która nie ma cech utworu. Jak opłacisz ankietera i stworzysz bazę,
    to będzie twoja i możesz robić z nią co ci się podoba. Jak kto inny
    opłacił - to baza jest jego :)

    --
    Pozdrawiam - Daniel Wieszczycki | Ochrona informacji * Prawo internetu
    d...@N...pl | Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu

  • 14. Data: 2004-03-02 08:46:59
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > W naszym przypadku chyba od roku...
    >
    > ksiazka telefoinczna firm jest ogolnodostepna na www.ditel.pl

    C 2003-2004 DITEL SA Wszelkie Prawa zastrzeżone

    Jeżeli nie wiesz jakie to prawa, patrz stosowna ustawa.
    Ze swojej strony uważam temat za wyczerpany.

    Pozdrawiam

    JL

  • 15. Data: 2004-03-02 10:12:59
    Od: poreba <d...@p...com>

    "JL" <jl@[cut]noemail.pl> niebacznie popelnil news:18287-
    1...@8...210.16.254:

    > C 2003-2004 DITEL SA Wszelkie Prawa zastrzeżone
    > Jeżeli nie wiesz jakie to prawa, patrz stosowna ustawa.
    > Ze swojej strony uważam temat za wyczerpany.
    A jednak...
    9393 BlueLine
    913 Biuro Numerów TP
    9493 Bank Danych TP
    Powyższe linijki są wyjątkiem z pewnej bazy danych,
    czy łamią prawa autorskie?
    Odróżniasz bazę danych od danych?

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2004-03-02 10:55:07
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > A jednak...
    > 9393 BlueLine
    > 913 Biuro Numerów TP
    > 9493 Bank Danych TP
    > Powyższe linijki są wyjątkiem z pewnej bazy danych,
    > czy łamią prawa autorskie?
    > Odróżniasz bazę danych od danych?

    Wróćmy do kontekstu dyskusji.
    Treść pytania:

    From: "piotr" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: ksiazka telefoniczna na www
    Date: Sun, 29 Feb 2004 15:15:12 +0100

    czy mozna bezkarnie umieścić sobie na www ksiazke telefoniczna
    danego miasta na podstawie wydania ksiazkowego?
    chodzi o firmy, nie osoby prywatne...

    ---------------

    Moim zdaniem - nie.

    Pozdrawiam

    JL

  • 17. Data: 2004-03-02 11:00:19
    Od: "piotr" <s...@o...pl>

    > Moim zdaniem - nie.

    a gdybym dane te zebrał dzwoniąc na informację tel... (teoretycznie
    możliwe)
    również musiałbym mieć billing to potwierdzający? a jakbym wtedy uparł się
    że dzwoniłem z budki tel? :)) (również teoretycznie możliwe) :))
    jak ktoś może udowodnić że opierałem się na jego akurat bazie? (wyłączając
    ewentualne identycznie popełnione błędy)

  • 18. Data: 2004-03-02 11:35:23
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    > a gdybym dane te zebrał dzwoniąc na informację tel... (teoretycznie
    > możliwe)

    Dostrzegasz różnicę pomiędzy skopiowaniem a pozyskaniem?

    > jak ktoś może udowodnić że opierałem się na jego akurat bazie? (wyłączając
    > ewentualne identycznie popełnione błędy)

    Nie rozumiem o co mnie pytasz.
    Na pytanie - czy organy ścigania będą w stanie udowodnić Ci popełnienie
    czynu zabronionego - odpowiem nie wiem.

    Na pytanie jak ukraść własność intelektualną w taki sposób, żeby się
    nie wydało - również odpowiem - nie wiem.

    Jeśli pytasz w jaki sposób legalnie zorganizować sobie taką książkę
    na własnej stronie bez inwestowania w pozyskanie informacji ze źródeł
    własnych, wykupu praw licencyjnych do udostępniania informacji
    odpowiem - rusz głową. Złap za telefon, zadzwoń gdzie trzeba,
    przekonaj właściciela, że to mu się opłaci, uzgodnijcie formę udostępniania,
    może wystarczy deep linking, może zgodzi się na napisanie interfejsu
    z dostępem do jego bazy, spisz stosowną umowę i śpij spokojnie.

    Pozdrawiam

    JL

  • 19. Data: 2004-03-02 14:30:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "JL" <jl@[cut]noemail.pl> niebacznie popelnil news:4965-
    1...@8...210.16.254:

    > Wróćmy do kontekstu dyskusji.

    Przed powrotem może rozstrzyjnijmy czy prawo autorskie chroni
    bazy danych w których:
    dobór, układ lub zestawienie danych ma twórczy charakter
    czy też same dane ;)

    > czy mozna bezkarnie umieścić sobie na www ksiazke telefoniczna
    > danego miasta na podstawie wydania ksiazkowego?

    I wtedy, po powrocie, zastanówmy się czy dobór danych
    nr tel + nazwa instytucji + siedziba
    ma twórczy charakter.
    ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2004-03-03 00:41:01
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

    > Przed powrotem może rozstrzyjnijmy czy prawo autorskie chroni

    Nie czuję się na siłach rozstrzygania takich kwestii.
    W kontekście dyskusji dodatkowe komplikowanie
    sprawy nie ma specjalnie sensu.

    > bazy danych w których:
    > dobór, układ lub zestawienie danych ma twórczy charakter

    Wydaje mi się, że tak.

    > czy też same dane ;)

    Te są do pozyskania własnymi, legalnymi środkami.

    > I wtedy, po powrocie, zastanówmy się czy dobór danych
    > nr tel + nazwa instytucji + siedziba
    > ma twórczy charakter.

    To jest odwracenie kota ogonem :)
    Pierwotne zapytanie dotyczyło wyraźnie skopiowania
    cudzej własności.

    Być może grupę czytają osoby zajmujące się obsługą prawną
    w Claritas Polska, Kompas, HBI, D&B czy innych dużych dostawców
    komercyjnych baz danych. Ich opinie pomogłyby skutecznie rozwiać
    wątpliwości.

    Pozdrawiam

    JL