    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kserokopia - a moze nie??
    Date: Tue, 27 Aug 2002 02:16:50 +0200

    MAX wrote:

    > "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak to ładnie określiłeś "bywa". Tu dodam, że nie sam paragon czy sam faks.
    > A co w tym jest najważniejsze, ani paragon, ani faks nie jest dokumentem
    > prywatnym w świetle KPC, gdyż brakuje mu własnoręcznego podpisu. Tak więc wg
    > KPC nie stanowi dowodu tego, że osoba złożyła oświadczenie danej treści - a
    > to jest w tym wszystkim najważniejsze. Co prawda katalog środków dowodowych
    > w Polsce nie jest zamknięty i *niekiedy* uznaje się za dowód faks, ale tylko
    > i wyłącznie w połączeniu z innymi środkami dowodowymi (np. zeznania świadków
> [...]
    Czy zrozumiales co napisalem >?
    Nieczytelny podpis staje sie wlasnorecznym gdy jest twoim podpisem
    lub gdy wlasnorecznosc jest niewatpliwa i potwierdzona notarialnie,
    czyli ze podpis zostal zlozony w obecnosci notariusza.

    Dopuszczenie nieczytelnych podpisow na dokumentach to nie jest najlepsza
    praktyka, gdy nie ma mozliwosci weryfikacji podpisu z karta wzorow
    podpisow - jak w banku lub gdy brak notarialnego uwierzytelnienia
    podpisu.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).