    From: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kserokopia - a moze nie??
    Date: Sat, 24 Aug 2002 18:30:08 +0200

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:20503-1030202299@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

    Nie wiem co chcesz wykazać, ale obecnie w polskim prawie sytacja wygląda
    tak, że kserokopia (fotokopia, faks) dokumentu, niezależnie od tego jak
    została wykonana, nie stanowi dowodu. Paragon też nie jest dowodem.
    Natomiast co do faktu, czy wymienione rzeczy są dokumentami, panuje spór w
    doktrynie. Jedni twierdzą, że dla istnienia dokumenty wymagany jest podpis a
    inni że nie.

    Tak samo wyciąg bankowy nie stanowi dowodu do momentu podpisania i
    umieszczenia pieczęci banku.

    > Ale wracajac do meritum. Faksowanie to kopiowanie na odleglosc, ale tez
    > nikt nikomu nie zabrania uzywania urzadzenia faksowego jako
    > kserokopiarki, gdy np. jest to urzadzenie faksowe, w ktorym czesc
    > drukujaca stanowi drukarke laserowa.

    To już pisałem wcześniej w innym poście.

    Natomiast sądy często nie przyjmują dokumentów na papierze termicznym, gdyż
    pismo szybko z niego znika (często wymagane jest złożenie potwierdzonej
    kserokopii)

    Pozdro
    MAX