  • 1. Data: 2006-01-11 11:37:24
    Temat: kruk - ogłaszanie danych dłużnika
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Moja żona dostała od znanej i lubianej firmy Kruk pismo, że jeżeli w danym
    terminie nie ureguluje opłaty dodatkowej za jazdę bez biletu w autobusie
    komunikacji miejskiej, to owa firma wywiesi na tej linii ogłoszenie o sprzedaży
    długu wraz z danymi mojej żony. Nie neguję tutaj konieczności uregulowania
    opłaty, ale czy firma Kruk ma prawo tak zrobić ? A jeżeli tak, to jakie dane
    może na tym ogłoszeniu opublikować ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2006-01-11 11:47:35
    Temat: Re: kruk - ogłaszanie danych dłużnika
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > opłaty, ale czy firma Kruk ma prawo tak zrobić ? A jeżeli tak, to jakie dane

    WOW, tego to jeszcze nie było... :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-01-11 11:51:58
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Tomasz napisał(a):

    > opłaty, ale czy firma Kruk ma prawo tak zrobić ? A jeżeli tak, to jakie dane
    > może na tym ogłoszeniu opublikować ?

    Jeśli uznać wywieszenie w autobusie za ogłoszenie publiczne, to
    na podstawie art 3 uouig (Dz.U. 25/03/2003)

    Jakie dane ? Wszystkie które posiada, które identyfikują
    dłużnika i wierzytelność.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2006-01-11 11:55:00
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > WOW, tego to jeszcze nie było... :)

    Byle do przodu ;)

  • 5. Data: 2006-01-11 12:01:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    " Tomasz " <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > ale czy firma Kruk ma prawo tak zrobić?

    Nie.

  • 6. Data: 2006-01-11 12:07:47
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Jeśli uznać wywieszenie w autobusie za ogłoszenie publiczne, to
    > na podstawie art 3 uouig (Dz.U. 25/03/2003)
    >
    > Jakie dane ? Wszystkie które posiada, które identyfikują
    > dłużnika i wierzytelność.

    I nie złamią przy tej okazji prawa ? Przecież to może być wymyślony dług. Lub
    dane podane przez inną osobę. Nie mają wyroku sądowego na te 150 zł. Jak mi
    klient wisi fakturę to też mogę jego dane wywieszać w mieście ?

    Tomasz.

  • 7. Data: 2006-01-11 12:17:16
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Tomasz napisał(a):

    > I nie złamią przy tej okazji prawa ? Przecież to może być wymyślony dług. Lub

    Jeśli wymyślony, to będą mieć problem - masz rację.

    > dane podane przez inną osobę. Nie mają wyroku sądowego na te 150 zł. Jak mi
    > klient wisi fakturę to też mogę jego dane wywieszać w mieście ?

    Jeśli dług iustnieje, a ty chcesz go sprzedać - TAK.

  • 8. Data: 2006-01-11 12:19:22
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Nie.

    chwili przeznaczania tych informacji do udostępniania następuje wyłącznie za
    pośrednictwem biur informacji gospodarczej, chyba że udostępnianie, o którym mowa
    powyżej, następuje w celu sprzedaży wierzytelności przez ogłoszenie publiczne lub
    przepisy prawa przewidują inny tryb udostępniania danych.

    Napewno ?

  • 9. Data: 2006-01-11 14:19:18
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl>

    Użytkownik " Tomasz " <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1dfc.000000ff.43c4edf4@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > terminie nie ureguluje opłaty dodatkowej za jazdę bez biletu w autobusie
    > komunikacji miejskiej, to owa firma wywiesi na tej linii ogłoszenie o

    Ciekawa metoda:-) A jak ktos nie placi np za kablowkę to będą emitowac w
    przerwach na reklamy?:))

    HaNkA

  • 10. Data: 2006-01-11 14:25:03
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > Ciekawa metoda:-) A jak ktos nie placi np za kablowkę to będą emitowac w
    > przerwach na reklamy?:))

    Pomyśl o skuteczności takiego działania ;) i zastanów się, czy
    nie byłoby to uzasadnione z pkt widzenia finansowego wierzyciela ;)