  • 1. Data: 2006-01-11 10:39:02
    Temat: Darowanie samochodu
    Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Żona przejęła w spadku po mamie samochód.
    Podatki są zapłacone już jest jej.

    Samochód ten chcemy przekazać mojej siostrze (umowa darowizny)

    Jak to jest z tymi darowiznami - limity liczą się na osobę darującą (czyli,
    żona nie może ogółem darować jakiejść kwoty ?) czy na osobę biorącą
    darowiznę (darobiorcę)

    Czy moja siostra to pierwsza grupa pokrewieństwa ?
    Czy limity dotyczące darowizny liczone są w jakiś okres liczonych w
    konkretnych latach (tak jak ulga remontowa) czy jako "w poprzednich xxx
    latach"

    Darek, GG#1103

  • 2. Data: 2006-01-11 14:02:37
    Temat: Re: Darowanie samochodu
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Krasnal (Zabrze) napisał(a):

    NTG
    pl.soc.prawo.podatki

  • 3. Data: 2006-01-11 17:35:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krasnal (Zabrze) wrote:
> [...]
    > Czy limity dotyczące darowizny liczone są w jakiś okres liczonych w
    > konkretnych latach (tak jak ulga remontowa) czy jako "w poprzednich xxx

    twoja żona i twoja siostra to II grupa podatkowa.

    Żona bez podatku może dokonać darowizny na twoją siostrę do wysokości
    7276 zł. (liczy się suma otrzymanych przez siostrę darowizn od twojej
    żony z okresu 5 lat)

    Jeżeli wartość samochodu (czytaj darowizn z ostatnich 5 lat od zony dla
    siostry) przekracza tą kwotę to siostra będzie musiała pójść do US i
    zapłacić podatek od kwoty powżej 7276 zł.
    Ile? Na pewno 7% jeżeli nadwyżka ponad kwotę wolną nie przekracza 10278 zł.

    Jeżeli przekracza to 9 lub 12% w zależności do tego jak bardzo przekracza.
    Cały wzorek jest art 15 ustawy o podatku od spadków i darowizn.

  • 4. Data: 2006-01-12 10:03:20
    Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl>

    > twoja żona i twoja siostra to II grupa podatkowa.

    > Cały wzorek jest art 15 ustawy o podatku od spadków i darowizn.

    I to jest właśnie przykład konkretnej odpowiedzi na pytanie :)
    Patrzcie i uczcie się :) - sam się będę starał...

    Bardzo dziękuję :)

    Krasnal