  • 1. Data: 2005-07-06 09:29:04
    Temat: kpc - interwinient czy strona
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    Towarzystwo ubezpieczeń jest związane umową OC z Pozwanym, a delikt (zapewne
    objęty polisą) jest przedmiotem sporu (chodzi o wypadek w obiekcie - nie o
    komunikację)

    Czy waszym zdaniem zakład ubezpieczeń może występować w sprawie jako strona?
    Czy z punktu widzenia powoda (patrząc od strony proceduralnej -
    ubezpieczyciel będzie miał dobrego prawnika), korzystniejsze jest, aby
    zakład ubezpieczeń występował w charakterze strony czy interwinienta?

    Mimo iż przedmiot sporu (odpowiedzialność za wypadek) dotyczy pośrednio
    ubezpieczyciela, to wyrok sądu w sprawie Powód - Pozwany nie przesądza w
    sprawie Powód - Zakład Ubezpieczeń (w świetle art.822 p.4 kc), gdyż wyrok
    cywilny nie wiąże ZU (o ile dobrze rozumuję).

    dzięki za wszelkie uwagi.

    pozdrawiam
    W,

  • 2. Data: 2005-07-06 20:59:21
    Temat: Re: kpc - interwinient czy strona
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wirtualna napisał(a):
> [...]
    > ubezpieczyciel będzie miał dobrego prawnika), korzystniejsze jest, aby
    > zakład ubezpieczeń występował w charakterze strony czy interwinienta?

    Może występować jako strona o ile go powód pozwie. Może występować jako
    interwenient o ile go powód nie pozwie, a on zgłosi interwencję.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-07 12:02:42
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Może występować jako strona o ile go powód pozwie. Może występować
    > jako interwenient o ile go powód nie pozwie, a on zgłosi interwencję.

    Może występowac jako strona jak pozwany go przypozwie, co zresztą, jak nie
    będzie głupi, to uczyni.
    Jeżeli jednak jest szansa, ze głupi, to pozywałbym

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2005-07-07 12:12:11
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Roman Rumpel <romane@screwspam,gazeta.pl> dosć niespodziewanie

    Wysłało mi się za szybko, uzupełniam

  • 5. Data: 2005-07-07 13:33:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Może występowac jako strona jak pozwany go przypozwie

    Odróżniasz przypozwanie od dopozwania?
    Po przypozwaniu będzie interwenientem ubocznym, a on nie jest stronom
    procesu.

  • 6. Data: 2005-07-07 13:33:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):
    > Odróżniasz przypozwanie od dopozwania?
    > Po przypozwaniu będzie interwenientem ubocznym, a on nie jest stronom
    > procesu.

    Nie jest stroną :)

  • 7. Data: 2005-07-07 15:10:44
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Odróżniasz przypozwanie od dopozwania?

    Zazwyczaj odróżniam, jak widać nie zawsze ;-)

    > Po przypozwaniu będzie interwenientem ubocznym, a on nie jest stronom
    > procesu.

    OMR