  • 1. Data: 2005-07-06 10:19:57
    Temat: Reklama faxewm.
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

    Witam.

    Czy prawo zabrania wysyłania fax'ów reklamowych do firm i instytucji? -
    numery faxów uzyskałem z panoramy firm. Wiem, że spamerstwo internetowe jest
    zakazane i dlatego się pytam jak prawo odnosi się do rozsyłania reklam
    faxem.

    Jarek

  • 2. Data: 2005-07-06 11:31:16
    Temat: Re: Reklama faxewm.
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > zakazane i dlatego się pytam jak prawo odnosi się do rozsyłania reklam

    Art. 24. ust 1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną stanowi, ze
    kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej niezamówione
    informacje handlowe, podlega karze grzywny. (...)

    Aby odpowiedziec na to pytanie trzebaby sie wiec zastanowic, czy faks jest
    srodkiem komunikacji elektronicznej.

  • 3. Data: 2005-07-06 11:36:12
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > informacje handlowe, podlega karze grzywny. (...)
    >
    > Aby odpowiedziec na to pytanie trzebaby sie wiec zastanowic, czy

    Nie trzeba się zastanawiać. Art. 2 ust. 5 tej ustawy definiuje to
    dość jasno.

    L.

  • 4. Data: 2005-07-06 11:52:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Nie trzeba się zastanawiać. Art. 2 ust. 5 tej ustawy definiuje to
    > dość jasno.

    Moze dla Ciebie dosc jasno, bo mi ta definicja niewiele mowi...

  • 5. Data: 2005-07-06 11:57:42
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Moze dla Ciebie dosc jasno, bo mi ta definicja niewiele mowi...

    Specjalnie "niewiele mówi", aby można był ją podciągnąć pod wiele
    przypadków.

    "środki komunikacji elektronicznej - rozwiązania techniczne, w tym
    urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia
    programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość
    przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami
    teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną"

    L.

  • 6. Data: 2005-07-06 12:14:01
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Specjalnie "niewiele mówi", aby można był ją podciągnąć pod wiele
    > przypadków.

    Tego to sie sam domyslilem, ze nie bez powodu jest ujeta syntetycznie.

  • 7. Data: 2005-07-06 18:31:34
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

> [...]
    > przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami
    > teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną"

    No wiec tak. Jako informatyk czytaj czlowiek ktory musial przebrnac przez mase
    takich definicji czytam z tego, ze
    fax jako urządzenie teleinformatyczne umozliwiajace komunikacje typu peer to
    peer ( partnerska indywidualna)
    wykorzystujacy transmisje danych miedzy systemami teleinformatycznymi czyli
    miedzy faksami, podchodzi pod definicje.

    Ale zeby bylo smieszniej to jezeli uda sie znalezc ROZWIAZANIE TECHNICZNE ktore
    nie jest urzadzeniem teleinformatycznym (cokolwiek to znaczy) i ktore uzywa
    roznych metod transmisji danych, ale ktore nie sa metodami
    *teleinformatycznymi* bo z zalozenia nie jest to uzadzenie teleinformatyczne,
    to ta definicja nie dziala :)

  • 8. Data: 2005-07-06 18:44:12
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > roznych metod transmisji danych, ale ktore nie sa metodami
    > *teleinformatycznymi* bo z zalozenia nie jest to uzadzenie teleinformatyczne,

    Np. bębny ... albo sygnały dymne.

    ;-)
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-07-06 19:01:48
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    > Np. bębny ... albo sygnały dymne.
    Albo wyobraz sobie taka sytuacje, ze naklonisz czyjs faks do tego by odgrywal
    melodyjke coca-coli. Wtedy nie robi tego teleinformatycznie mimo ze jest
    urzadzeniem teleinformatycznym ;D