  • Data: 2013-01-03 22:10:57
    Temat: Re: koszt odesłania reklamowego towaru
    Od: "ww" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:kc4ioh$5e1$1@news.task.gda.pl...

    > Nie ma stricte przepisów na taki dokładnie przypadek, ale jest to
    > niewłaściwe wykonanie umowy. A w takich okolicznościach drugiej stronie
    > przysługuje odszkodowanie. Szkodą po Twojej stronie jest co najmniej koszt
    > odesłania towaru. Podstawa prawna: art. 471 Kodeksu Cywilnego.

    Ale chyba nie o to chodzi. On chce towar wymienić i pokryć koszty przesyłki
    ale najtańszej. Czyli ja mam jechać na pocztę tracąc czas i pieniądze żeby
    on miał jak najtaniej. I nie mówie tu o wynajmowaniu helikoptera ani innych
    absurdalnych pomysłach. Ja mogę wysłać kurierem - jest konkretny cennik
    więc odpada problem jak wycenić czas (te kilka minut już mu podaruje),
    paliwo, zelówki, długopis... wszytko czarno na białym...

    > Zastanów się co będzie, jak przesyłka zostanie uszkodzona z powodu
    > niewłaściwego opakowania, a sprzedawca nie będzie wówczas chciał ani
    > wysłać właściwy towar, ani zwrócić za przesyłkę. Ja bym odesłał według
    > własnego zdrowego rozsądku (ale też bez przesady, nie musi być najdroższy
    > kurier), nawet jeśli sprzedawca chce innego środka transportu.

    No i się właśnie też zastanawiam. Moim zdaniem solidny kartonik i wysłego
    tego jaki paczki to minimum ale on i za to nie będzie chciał zapłacić. I
    tego
    dotyczyło pytanie - jakie mam szanse te pieniądze odzyskać.

    Czy taka sprawa nadaje się do e-sądu ?