  • 11. Data: 2006-01-19 20:11:40
    Temat: Re: "korygowanie" licznikow samochodowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2006 Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> napisał/a:
    > In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2006 19:07:41 +0100,
    > Dlatego co sprytniejsi podają "stan licznika" a nie "przebieg" (-:

    I to w sądzie przechodzi?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2006-01-19 20:13:01
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Witam, czy
    >
    > Naprawa i "korygowanie" stanów
    > liczników samochodowych jest zgodne z prawem?
    > jako korygowanie nalezy rozumiec oczywiscie w "dol"
    > czy taka reklama to moze cos takiego
    > jak maly sklepik z tylu kamienicy z napisem
    > "Paserstwo"?
    >
    > gringo

    W zasadzie problem z cofaniem liczników już się kończy. Dotyczy on tylko
    liczników mechanicznych. Elektroniczne nie dają się cofnać. Zanim wprowadzono
    liczniki elektroniczne opracowano specjalny układ scalony wyposażony w pamięć
    nieulotną w której komórki dają sie zapisać tylko jeden raz. Mozna zmienić
    wskazania wyświetlacza. Ale w prosty sposób nie można zmienić zapisanej pamięci.
    Można zmienić stan licznika wymieniająć uklad scalony. Nie jest on dostępny w
    sprzedaży detalicznej. Na dodatek jest tak sprytnie zrobiony ze nie można
    wpisywać do niego danych z dużymi prędkościami. O ile normalny użytkownik ma
    marne szanse na doczytanie danych zapisanych w liczniku, to wyspecjalizowany
    serwis nie ma z tym problemu. Tomek

  • 13. Data: 2006-01-19 20:17:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@I...ml1.net> napisal(a):

    > I to w sądzie przechodzi?

    A dlaczego nie? W razie czego mówi się, że wymieniało się licznik bo się
    zepsuł był. No i wszystko się zgadza - stan licznika.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 14. Data: 2006-01-19 20:38:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.01.2006 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > A dlaczego nie? W razie czego mówi się, że wymieniało się licznik bo się
    > zepsuł był. No i wszystko się zgadza - stan licznika.

    Ja tam być może naiwny jestem ale uważam, że sądy tych nieco wyższych
    instacji głupie nie są, szczególnie jeśli na umowie nie będzie podany
    przebieg.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-01-19 20:56:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > A dlaczego nie? W razie czego mówi się, że wymieniało się licznik bo się
    > zepsuł był. No i wszystko się zgadza - stan licznika.

    Ja tam być może naiwny jestem ale uważam, że sądy szczególnie tych nieco

  • 16. Data: 2006-01-19 21:51:11
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 20 Jan 2006 04:11:40 +0800,
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> screamed:

    > I to w sądzie przechodzi?

    Tego nie wiem, ale podejrzewam, że łatwo przekonać sąd o tym że stan
    licznika nie oznacza przebiegu auta.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 22:50:34 user up 10861 days, 10:45, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    CCITT -- Can't Conceive Intelligent Thoughts Today

  • 17. Data: 2006-01-19 22:03:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur M. Piwko [###p...@p...kielce.pl.###] napisał:

    > Tego nie wiem, ale podejrzewam, że łatwo przekonać sąd o tym że stan
    > licznika nie oznacza przebiegu auta.

    Nie, no oczywiście. Przecież to całkiem normalne, że licznik
    drogomierza pokazuje połowę przebiegu samochod :-))) Ja w ogóle nie
    rozumiem, jak mógłby mieć ktokolwiek jakiekolwiek wątpliwości.

  • 18. Data: 2006-01-19 22:27:04
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 19 Jan 2006 21:13:01 +0100, Tomek napisał(a):

    > W zasadzie problem z cofaniem liczników już się kończy. Dotyczy on tylko
    > liczników mechanicznych. Elektroniczne nie dają się cofnać.

    Szkoda, że fachowcy od cofania liczników o tym nie wiedzą i cofają liczniki
    aż miło. To, że w warunkach serwisowych można to odkryć nikogo nie
    interesuje. Jeszcze jak auto pochodzi z polskiego salonu i miało jednego
    właściciela, to jest kogo podejrzewać o kombinacje. Ale przy aucie po kilku
    właścicielach, sprzedanym przez pośrednika, sprowadzonym z zagranicy, to
    wyprze. A ludzie zawsze będą chcieli kupić auto, które było szóste w
    rodzinie i tylko dziadek Helmut jeździł nim raz w tygodniu do kościoła.
    Będzie popyt na pięcioletnie auta z ledwie dotartym silnikiem, to handlarze
    będą go zaspokajać :/

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 19. Data: 2006-01-20 00:35:43
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2006 23:03:04 +0100,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:

    > Nie, no oczywiście. Przecież to całkiem normalne, że licznik
    > drogomierza pokazuje połowę przebiegu samochod :-))) Ja w ogóle nie
    > rozumiem, jak mógłby mieć ktokolwiek jakiekolwiek wątpliwości.

    A awaria licznika i jego wymiana? Przecież sprzedający nie będzie ustawiał
    wartości starego. (-: A tak btw, sytuacja jaką opisałeś jest często
    pierwszą rzeczą robioną w komisach (-:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 01:34:20 user up 10862 days, 13:29, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If nothing sticks to Teflon, then how does it stick to the pan?

  • 20. Data: 2006-01-20 15:43:03
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie problem z cofaniem liczników już się kończy. Dotyczy on tylko
    > liczników mechanicznych. Elektroniczne nie dają się cofnać.

    A to ciekawe, bo nawet oficjalnie się takie urządzenia sprzedaje i
    administratorzy z Allegro nie mają żadnych pretensji do tego:
    pozdrawiam