  • 1. Data: 2006-01-19 15:59:36
    Temat: "korygowanie" licznikow samochodowych
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witam, czy

    Naprawa i "korygowanie" stanów
    liczników samochodowych jest zgodne z prawem?
    jako korygowanie nalezy rozumiec oczywiscie w "dol"
    czy taka reklama to moze cos takiego
    jak maly sklepik z tylu kamienicy z napisem
    "Paserstwo"?

    gringo

  • 2. Data: 2006-01-19 16:02:03
    Temat: Re: "korygowanie" licznikow samochodowych
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    gringo77 napisał(a):

    > jako korygowanie nalezy rozumiec oczywiscie w "dol"

    a od kiedy cofanie licznika jest niezgodne z prawem?

    Jacek

  • 3. Data: 2006-01-19 17:38:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    castrol [###j...@w...blumen.pl.###] napisał:
    > a od kiedy cofanie licznika jest niezgodne z prawem?

    Przygotowanie do oszustwa na szkodę przyszłego nabywcy. Tyle, ze w tym
    stadium jest to niekaralne. Natomiast staje się karalne w fazie
    usiłowania, czyli wystawienia samochodu z cofniętym licznikiem na
    sprzedaż.

  • 4. Data: 2006-01-19 17:48:18
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > stadium jest to niekaralne. Natomiast staje się karalne w fazie
    > usiłowania, czyli wystawienia samochodu z cofniętym licznikiem na

    Troche sie mylisz i wypisujesz brednie. Od kiedy cofniecie licznika jest
    jakims przygotowaniem do oszustwa?? Czy kupno noza jest przygotowaniem
    sie do morderstwa??

    Sama sprzedaz samochodu z cofnietym licznikiem nie jest oszustwem.

    Oszustwo dopiero nastapi jak sprzedawca nie poinformuje kupujacego o
    fakcie przekrecenia tego licznika.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-01-19 17:54:01
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > stadium jest to niekaralne. Natomiast staje się karalne w fazie
    > usiłowania, czyli wystawienia samochodu z cofniętym licznikiem na

    Troche sie mylisz. Bo od kiedy cofniecie licznika jest

  • 6. Data: 2006-01-19 18:03:02
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:43cfd23a@news.home.net.pl
    użytkownik *castrol* napisał(a):

    > Oszustwo dopiero nastapi jak sprzedawca nie poinformuje kupujacego o
    > fakcie przekrecenia tego licznika.

    A sprzedawca przekręca licznik żeby o tym fakcie oczywiście kupującego
    poinformować :/

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2006-01-19 18:05:44
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witam

    czyli sprzedajacy mowi
    samochod ma przejechane 200000 km
    a ja kazalem cofnac licznik na 100000 km
    cieszy sie pan kupujacy?

    gringo

  • 8. Data: 2006-01-19 18:07:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Troche sie mylisz. Bo od kiedy cofniecie licznika jest
    > jakims przygotowaniem do oszustwa?? Czy kupno noza jest

    Przykład trochę nie na miejscu. Nóż poza zabójstwem może służyć do
    wielu legalnych rzeczy. nie bardzo mam pomysł do realizacji jakiego
    legalnego celu miało by służyć cofanie licznika.

    > Sama sprzedaż samochodu z cofniętym licznikiem nie jest oszustwem.
    > Oszustwo dopiero nastąpi jak sprzedawca nie poinformuje kupującego o
    > fakcie przekręcenia tego licznika.

    A tu się oczywiście zgodzę. Toteż przecież napisałem, ze w stadium
    przygotowania (samo cofnięcie) czyn nie podlega karaniu.

  • 9. Data: 2006-01-19 18:35:01
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2006 19:07:41 +0100,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> screamed:

    > A tu się oczywiście zgodzę. Toteż przecież napisałem, ze w stadium
    > przygotowania (samo cofnięcie) czyn nie podlega karaniu.

    Dlatego co sprytniejsi podają "stan licznika" a nie "przebieg" (-:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:241B ]
    [ 19:34:34 user up 10861 days, 7:29, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I can't understand it. I can't even understand the people who can understand it.

  • 10. Data: 2006-01-19 19:24:07
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    W artykule news:dqoivk$l2c$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > stadium jest to niekaralne. Natomiast staje się karalne w fazie
    > usiłowania, czyli wystawienia samochodu z cofniętym licznikiem na

    "korygowanie licznika" wcale nie musi być jednoznaczne z jego
    "cofaniem",może np.: oznaczać ustawienie licznika właściwe dla danej
    średnicy kół ,lub zmiana ustawień z calowych na metryczne, może też oznaczać
    ustawienie licznika do samochody w którym licznik został uszkodzony.
    barakuda