  • Data: 2015-02-28 16:45:14
    Temat: Re: konsekwencje nie przeprowadzenia postepowania spadkowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Polecam art. 6 właściwej ustawy.
    >
    > -----
    > 4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie pismem,
    > obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli pismem takim
    > jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą uprawomocnienia
    > się orzeczenia. W przypadku gdy nabycie nie zostało zgłoszone do opodatkowania,
    > obowiązek podatkowy powstaje z chwilą powołania się przez podatnika przed
    > organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt nabycia.

    czyli z polskiego na nasze
    przypominam: ten kto ma obowiązek zapłacić podatek i nie jest z niego
    zwolnionym czyli sklada druk SD-3 a nie SD-Z2 ma dalej tylko 30 dni na
    złożenie tegoż, a nie tak jak w przypadku tych zwolnionych 6 miesiecy.

    Procedura wyglada tak, ze sklada sie SD-3 (w terminie lub nie) a US to
    mieli mieli mieli i jak juz przemieli to sam z siebie wydaje decyzję o
    wymiarze podatku i wtedy ma sie 14 dni na zaplacenie tegoz.

    > I tylko nie wiem czy w takim wypadku obowiązuje 6-miesięczne zwolnienie
    > od podatku :)

    jakie 6-miesieczne zwolnienie od podatku?