  • 1. Data: 2008-01-03 19:16:54
    Temat: komornik - blokada kilku kont
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Mam taki problem komornik zablokował kilka kont na np. 10 tyś zł. Z jednego
    konta już pieniądze zostały pobrane (całość zajęcia) i teraz pobierane są
    podwójnie pieniądze z innych kont. Komornik nie chce wycofać blokad w
    bankach. Gdzie, do kogo mam się najlepiej zgłosić z tym?

  • 2. Data: 2008-01-03 19:57:51
    Temat: Re: komornik - blokada kilku kont
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bbl wrote:
> [...]
    > podwójnie pieniądze z innych kont. Komornik nie chce wycofać blokad w
    > bankach. Gdzie, do kogo mam się najlepiej zgłosić z tym?

    Skargę na działanie komornika do sądu przy którym on pracuje.

  • 3. Data: 2008-01-03 19:57:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bbl" <b...@y...com> napisał

> [...]

    > podwójnie pieniądze z innych kont. Komornik nie chce wycofać blokad w
    > bankach. Gdzie, do kogo mam się najlepiej zgłosić z tym?

    Może to być efekt nieporozumienia, opóźnień w przepływie informacji
    czy czegos podobnego, więc najpierw proponowałbym kontakt z komornikiem
    i wyjaśnienie sprawy. Jeśli jednak faktycznie komornik *nie chce*
    zwolnić zajętych kont to pozostaje skarga do sądu, który nadzoruje
    działania komornika.

  • 4. Data: 2008-01-03 21:59:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik bbl napisał:
> [...]
    > podwójnie pieniądze z innych kont. Komornik nie chce wycofać blokad w
    > bankach. Gdzie, do kogo mam się najlepiej zgłosić z tym?

    Nie wiem ile miałeś na tych kontach kasy, ale pewna kwota jest wyjęta
    spod zajęcia. Teraz nie pomnę czy to jest 6 czy 8 tys.
    Jeżeli więc bank wysłał do komornika kasę nie pozostawiając tej
    nienaruszalnej kwoty to złamał prawo i powinieneś uderzać w bank.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2008-01-04 09:54:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 03 Jan 2008 22:59:40 +0100, Arek napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli więc bank wysłał do komornika kasę nie pozostawiając tej
    > nienaruszalnej kwoty to złamał prawo i powinieneś uderzać w bank.

    Jest to trzykrotność średniego krajowego wynagrodzenia.

  • 6. Data: 2008-01-04 10:50:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Herald wrote:
    > Jest to trzykrotność średniego krajowego wynagrodzenia.

    W przyapdku kont "firmowych" również?

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-01-04 19:59:57
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Ograniczenie te dotyczy tylko bodajże konta oszczędnościowego. Nie
    dotyczy firm. Celem tego ograniczenia jest zabezpieczenie środków
    finansowych dla dłużnika i jego rodziny. Jeden z przepisów
    niepozwalających "złupać" Dłużnika do końca.
    Komornik wysyła zajęcie do kilku banków o tej samej treści (wskazując
    tą samą wysokość zajęcia). Bywa tak, że kilka banków prześle razem
    kwotę przewyższającą całą należność wraz z kosztami. W takim przypadku
    Komornik nadwyżkę powinien zwrócić dłużnikowi.W praktyce najczęściej
    przesyła się nadwyżkę na konto z którego pieniądze przyszły.
    W przypadku gdy się zgłosisz do Komornika, możliwe, że szybciej
    załatwisz sprawy i informację o zwolnieniu konta sam zawieziesz do
    banków. Poczta ostatni czasy działa okropnie.
    W przypadku gdy Komornik lubi przetrzymać pieniądze lub jego mottem
    życiowym jest "wszystko to wina dłużnika- trzeba było płacić na czas!"
    to wtedy rozważyłbym wezwać Komornika do zwrotu nadpłaty z należnymi
    odsetkami oraz ewentualnie złożyć skargę (odpis przekazać Komornikowi)
    bez opłaty. Z tego co kojarzę sąd powinien wezwać Ciebie o opłacenie
    skargi. Opłatę wniesiesz na wezwanie sądu i w przypadku gdy będzie to
    jeszcze oczywiście aktualne.

    Podsumowując.. taka sytuacja ma często miejsce i uważam, że warto
    byłoby się najpierw zgłosić osobiści, ew. telefonicznie do Komornika,
    rozeznać na czym sie stoi i podjąć właściwą decyzje.