eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokomorka i nauczyciel › Re: komorka i nauczyciel
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komorka i nauczyciel
    Date: Mon, 16 Feb 2004 08:12:06 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <c0pu0m$ifu$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c0868f$4b8$1@news.onet.pl> <M...@n...tpi.pl>
    <c08o9e$bjp$1@nemesis.news.tpi.pl> <c0a8oe$p54$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0fepc$i9l$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ged5$bde$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0grs9$dst$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0isvf$dan$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0ljhe$5a9$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0nomt$8pm$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <c0o3fm$kqu$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: as1-126.opole.dialup.inetia.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1076919126 18942 172.20.26.236 (16 Feb 2004 08:12:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Feb 2004 08:12:06 +0000 (UTC)
    X-User: roman.gawron
    X-Forwarded-For: 194.149.231.52
    X-Remote-IP: as1-126.opole.dialup.inetia.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:194418
    [ ukryj nagłówki ]

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Już pisałam, że dla mnie wyrzucanie za drzwi to nie żaden środek
    > wychowawczy, a porażka nauczyciela.

    Kiedyś mój dwulatek nie chciał jeść i pluł kaszką przy rodzinnym stole.
    Zastosowałem się do poradnika i odesłałem go na trzy minuty do kąta do jego
    pokoju. To była porażka, czy metoda wychowawcza? Okazałem się złym ojcem?

    > A swoją drogą, ciekawe, czy jakiś
    > regulamin szkolny przewiduje taką karę: stanie na korytarzu do końca
    > lekcji. A jeśli regulamin by nie przewidywał, to czy można ją
    > stosować?

    Ciekaw jestem, jak pod względem prawnym - mając takie poglądy, jakie masz -
    poradzisz sobie z metodą stosowaną w jednym z łódzkich gimnazjów:
    Za palenie papierosów uczeń musi wypić 50 g oleju jadalnego, za przeklinanie -
    zjeść dużą szczyptę soli.
    Ilości były konsultowane z lekarzami, metoda jest stosowana od 4 lat, uznana
    została za zgodną z prawem.
    Jest to jedno z nielicznych gimnazjów, gdzie dyrekcja nie boi się przyjmować
    młodzieży trudnej, w tym tworzyć klas uzawodowionych.

    > > Tak, o to chodzi. O sposób wykonania zobowiązania opieki nad cudzym
    dzieckiem.
    > No to jak się zobowiązał, to przede wszystkim nie wyrzuca go za
    > drzwi.

    Jak dla mnie zbyt wąsko rozumiesz pojęcie 'opieka'.

    > A co się tyczy aspektu wychowawczego, to chodzi też o to, żeby nie
    > stracić twarzy i autorytetu, a aby to zrobić trzeba zawsze myśleć o
    > jeden krok do przodu, tak jak w szachach, trzeba przewidzieć co zrobi
    > 'przeciwnik'. Nie uważasz, że znalazłbyś się w głupiej sytuacji, gdybyś
    > powiedział 'wyjdź za drzwi', a uczeń powiedziałby 'nie'? Masz wyjście z
    > twarzą z tej sytuacji? Tu już oczywiście chodzi o poradę wychowaczą, nie
    > prawną. Zawsze może się przydać, może da się to też zaadaptować do
    > innej sytuacji.

    Wraz z pewną panią metodyk opracowujemy właśnie cały cykl zajęć dla
    nauczycieli na temat utrzymywania ładu i porządku w klasie oraz wyrabiania
    autorytetu. Pobieżna odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie, jak szacujemy,
    zajmie nam 14 godzin dydaktycznych.
    :-))

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1