    From: animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kominiarz straszy odci?ciem gazu
    Date: Thu, 10 Oct 2013 01:02:57 +0200

    W dniu 2013-10-09 11:33, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:l33505$jjn$1@dont-email.me...

    > Jest przepis nakazujący dokonanie sprawdzenia kominów. Co do zasady może to
    > zrobić każda uprawniona osoba i nie widzę powodu, byś musiał wpuszczać
    > akurat tego wybranego. Nie piszesz, na mocy jakich to upoważnień w ogóle
    > ten konkretny Zakład Kominiarski cokolwiek do Ciebie pisze. No bo jeśli
    > Spółdzielnia im zapłaciła hurtem za wszystkie mieszkania, to po prostu
    > wezmął za Ciebie kasę, a kontroli nie zrobią, bo nie są w stanie tego
> [...]

    Ja moglabym zapłacić jakiemuś prawdziwemu kominiarzowi te 30 zł za
    sprawdzenie wentylacji i żeby wszedł na dach 10 piętrowego bloku
    przeczyścić pion, ale administracja nikogo poza tymi, z którymi ma
    podpisaną umowę nie wpuci na dach!
    Tu przychodzą zawsze co 3 m-ce (chyba) z takimi wiatraczkami podobnymi
    do zabawki dziecięcej. Do zeszytu kontroli wpisują to co ini chcą, żeby
    im tylko pasowało bez względu na to czy wentylacja działa czy nie
    działa. Każą bezczelnie to podpisać. Ja ostatnio nie podpisałam, bo
    wynik był zafalszowany, wentylacja w kuchni nie działala. Takiemu nie
    chciałoby się fatygować na dach, bo on ma szmal za oblecenie w godzinę
    ponad 100 mieszkań w jednym bloku i mu "szafa gra", a to czy ludzie się
    trują czy nie mało ich to obchodzi.

    --
    animka