  • 1. Data: 2006-11-15 09:19:40
    Temat: kolizja
    Od: "A" <a...@v...pl>

    Witam
    Wąska uliczka, za wąska na 2 samochody osobowe, oznakowana tylko znakiem D-4a
    "droga bez przejazdu", ostry zakręt z nieażurowym wysokim płotem po wewnetrznej,
    wzniesienie. Pod górkę podjeżdża Toyota Corolla, z górki zjeżdża Audi 80.
    Prędkość maksymalna 20-30h. Spotykają się na zakręcie, zabrakło 0,5-1m.
    Uszkodzenia: Toyota-pęknieta część zderzaka w miejscu tablicy rej. zagięta
    blacha maski, Audi-wciśniety lewy reflektor, potłuczony kierunkowskaz, pęknięta
    lewa strona zderzaka.
    Kto zawinił?
    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2006-11-15 09:26:08
    Temat: Re: kolizja
    Od: Schwester <j...@c...com>

    A napisał(a):
> [...]
    > blacha maski, Audi-wciśniety lewy reflektor, potłuczony kierunkowskaz, pęknięta

    Nie jestem pewny, ale pierwszeństwo ma chyba ten, co jedzie pod górkę.

    --
    Schwester

  • 3. Data: 2006-11-15 09:41:05
    Od: a...@v...pl

    > Nie jestem pewny, ale pierwszeństwo ma chyba ten, co jedzie pod górkę.
    >
    > --
    > Schwester

    Przepisy tego nie regulują. Chyba, że coś przeoczyłem.

  • 4. Data: 2006-11-15 09:50:06
    Od: ps <p...@g...pl>

    A napisał(a):
> [...]
    > blacha maski, Audi-wciśniety lewy reflektor, potłuczony kierunkowskaz, pęknięta

    Kto wjechał na czyj pas ruchu? :)

  • 5. Data: 2006-11-15 09:55:04
    Od: a...@v...pl

    > Kto wjechał na czyj pas ruchu? :)

    brak wyznaczonych pasów ruchu :-)

  • 6. Data: 2006-11-15 10:05:48
    Od: ps <p...@g...pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > brak wyznaczonych pasów ruchu :-)

    Kto przekroczył oś jezdni? ;-)

  • 7. Data: 2006-11-15 10:15:31
    Od: a...@v...pl

    > Kto przekroczył oś jezdni? ;-)

    oba pojazdy :-D
    jezdnia jest wąska, bez oznakowania regulującego pierwszeństwo.

  • 8. Data: 2006-11-15 10:15:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kto przekroczył oś jezdni? ;-)

    pewnie obaj :)

  • 9. Data: 2006-11-15 10:28:02
    Od: ps <p...@g...pl>

    a...@v...pl napisał(a):

    > oba pojazdy :-D
    > jezdnia jest wąska, bez oznakowania regulującego pierwszeństwo.

    Taa.. i było to dokładnie pośrodku zakrętu i w ogóle...

    Więc sprawa jest oczywista - winni są, jak zwykle, drogowcy, żydzi,
    modelarze i cykliści :D

    Sorki, NMSP :)

  • 10. Data: 2006-11-15 10:34:46
    Od: a...@v...pl

    > Taa.. i było to dokładnie pośrodku zakrętu i w ogóle...

    prawie dokładnie.

    > Więc sprawa jest oczywista - winni są, jak zwykle, drogowcy, żydzi,
    > modelarze i cykliści :D
    >
    > Sorki, NMSP :)

    ZDiZ ma w tym swój udział, bo znak mógłby być i to nie jeden.
    Kto jest winny - pytanie w kontekscie ubezpieczenia oczywiscie...