  • 1. Data: 2006-11-15 09:34:41
    Temat: Prawo jazdy UE
    Od: "Opel" <o...@o...pl>

    Posiadam prawo jazdy UK, wzór ujednolicony dla Unii Europejskiej, które
    wymieniłem z polskiego. Teraz chce zdobyć uprawnienia na nową kategorię w
    Polsce i każą mi przetłumaczyć prawo jazdy na język polski (co
    najśmieszniejsze WORD i Urząd Miejski każe, a Ministerstwo mówi co innego).

    Paranoja polega na tym, że wszystskie punkty danych, kategorie itd. są
    identyczne z naszymi (na prawkach wydanych po wstąpieniu do unii), czyli
    imie, nazwisko, adres, daty, podpis i kategorie, wszystko to reguluje
    odpowiednia dyrektywa unijna (91/439/EEC + poprawki). Oprócz tego mam tam
    napis PRAWO JAZDY we wszystkich unijnych językach w tym polskim.
    Czy mam więc zapłacić 25-ciu tłumaczom za przetłumaczenie tego 25 razy na
    język polski???
    Czy może wynająć jednego dowolnego przysięgłego tłumacza, który przetłumaczy
    na polski moje imię, nazwisko, symbole oznaczające kategorie i jeden napis
    "prawo jazdy"w dowolnym języku (może z polskiego na polski)?

    Moje wątpliwości wzbudza również fakt, że przysięgły tłumacz nie ma
    kompetencji by sprawdzić czy dokument jest autentyczny bo zwykle nie jest
    ani policjantem ani notariuszem. Stąd też taki sam wynik tłumaczenia
    wyszedłby gdybym podał te dane na kartce papieru, również potwierdzony pod
    przysięgą.

    Mam pare linków do rozporządzeń w tej sprawie, ale nie jestem ani prawnikiem
    ani anglistą żeby je sobie przetłumaczyć.
    http://ec.europa.eu/idabc/en/document/3989/5637
    http://ec.europa.eu/transport/home/drivinglicence/in
    dex_en.htm
    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:51995PC0166:EN:HTML
    Macie jakies rady?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-15 10:34:19
    Temat: Re: Prawo jazdy UE
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Macie jakies rady?

    Pisemna prosba do Ministerstwa o analize przypadku, z prosba o odpowiedz
    pisemna ze wskazaniem wykladni prawa. Decyzje bierzesz pod pache i idziesz
    do WORD / UM.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 3. Data: 2006-11-15 13:39:45
    Od: "Opel" <o...@o...pl>

    > Pisemna prosba do Ministerstwa o analize przypadku, z prosba o odpowiedz
    > pisemna ze wskazaniem wykladni prawa. Decyzje bierzesz pod pache i idziesz
    > do WORD / UM.

    W warunkach polskich to jakieś 2 m-ce z życiorysu mniej. Mam nadzieję że
    ktoś z ministrantów czyta tę grupę i bez żadnej odpowiedzialności podpowie
    jak się interpretuje w polsce te przepisy.

  • 4. Data: 2006-11-15 13:51:26
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > W warunkach polskich to jakieś 2 m-ce z życiorysu mniej. Mam nadzieję że
    > ktoś z ministrantów czyta tę grupę i bez żadnej odpowiedzialności podpowie
    > jak się interpretuje w polsce te przepisy.

    Ministerstwo ma 30 dni na odpowiedz. Zaznaczenie tego w pismie "Uprzejmie
    prosze o odpowiedz w przewidzianym przez Ustawodawce terminie 30 dni"
    przynajmniej w przypadku MPiPSu zawsze skutkuje :-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej