  • 1. Data: 2006-11-14 19:20:41
    Temat: Czy można sprzedać coś pracodawcy?
    Od: "Franek" <k...@w...wp.wytnij.pl>

    Witam

    Chciałbym trochę dorobić, tylko nie wiem czy to zgodne z prawem.
    a systucja jest taka:
    pracuję w firmie-instytucji w dziale zaopatrzenia jako zwykły pracownik,
    nikt z kierownictwa.
    Nie reprezentuję firmy "na zewnątrz" nie podpisuję faktur - zwykły przynieś,
    podaj, pozamiataj.

    Podwyżki dać nie chcą a trzeba wiązać koniec z końcem.

    Czy mógłbym założyć DG i sprzedawać swojemu pracodawcy np. środki czystości,
    z zastrzeżeniem, że moja cena będzie niższa od najniższej ceny jaką
    znajdzie - powiedzmy znajdzie najtańsze mydło za 50 gr to ja mu zaoferuję je
    za 49 gr?
    Oczywiście wszystko odbywałoby się za wiedzą i zgodą szefostwa.
    Ja mam dodatkowy dochód, firma ma tańsze towary (niewiela ale jednak)
    Tylko czy to zgodne z prawem? Można tak?

    Pozdrawiam
    F.

  • 2. Data: 2006-11-14 19:30:38
    Temat: Re: Czy można sprzedać coś pracodawcy?
    Od: "ktoś" <n...@g...pl>

    Nie wiem jak z ZUSem, ale jeśli działalność gospodarcza na rzecz obecnego
    pracodawcy pokrywa się z zakresem obowiązków służbowych to tracisz prawo do
    podatku liniowego i ryczałtu.

  • 3. Data: 2006-11-14 19:54:12
    Od: "Franek" <k...@w...wp.wytnij.pl>

    czyli na książce podatkowej mógłbym?

  • 4. Data: 2006-11-15 08:16:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, Franek wrote:

    > czyli na książce podatkowej mógłbym?

    Apel: odpowiadaj pod cytatem!
    Podatek liniowy to też "książka podatkowa" - idzie o to, ze można
    tylko "wg skali" (też na książce).

    ...i dodatkowo wchodzą przepisy o "podmiotach powiązanych".
    A oznacza to tyle, że US może dokonać "wyceny" transakcji (sposoby są
    w ustawie), określając jej "wartość rynkową" - i tak określoną wartość
    przyjąć do określenia podstawy dochodu.
    Jakoś nie spodziewam się żeby ktoś się czepiał grosza przy mydle,
    no ale trzeba mieć świadomość ze "przepis jest".

    pzdr, Gotfryd