    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 20 Oct 2023 13:26:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kolejny dzieciak...
    From: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    piątek, 20 października 2023 o 17:10:16 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Nosz kurwa mać!

    Gdy zawaliła się hala w Katowicach, to przez Polskę przetoczyła się mania
    śniego-dachowa, a u mnie w pracy pracownicy zażądali sprawdzenia dachu
    hali pod groźbą nieprzystąpienia do pracy.

    Teraz mamy nie dzień, tylko tydzień świrów, brukowe portale zacierają ręce,
    publika szaleje, w sieci wrze...

    Sprawdziłem informacje z ostatnich dwóch lat i budynki, od prywatnych
    po publiczne, dalej się walą pod naporem śniegu na dachach, a o katastrofie
    w Katowicach wspomina się najwyżej w jej rocznicę, a u mnie w pracy
    nikt o śniegowo-dachowym proteście w następnych latach już nie pamiętał,
    mimo że śnieg sobie na dachu zalegał, a było kilka śnieżnych zim.

    Teraz nagle nam się świry rozmnożyły w oczach, jakby ich nigdy nie było,
    jakby żaden schizofrenik nie był leczony, jakby nikt nigdy nie latał z nożem
    albo siekierą choćby po pijaku. Wytworzono teraz "archetyp świra" z całkiem
    incydentalnych przypadków, który nagle zaczął definiować niezliczone rzesze
    nożowników wałęsających się po ulicach, że strach wyjść.

    W niejednej kampanii wyborczej pojawiał się jakiś "archetyp" pana lub pani
    o jakimś imieniu, który przywołany w kampanijnej debacie stawał się
    nagle bohaterem narodowym, a nawet przesądzał o wyniku wyborów - tyle, że
    to żaden archetyp, tylko socjologiczna sztuczka, bardzo zresztą skuteczna
    i chwytliwa... Tyle, że takie rodzaje "archetypów" mają się często nijak do
    rzeczywistości i tylko wyolbrzymiają coś, co olbrzymie wcale być nie musi,
    albo wręcz jest tylko marginesem.

    A miałem o polityce już nie pisać, choć może to nie do końca polityka, tylko raczej
    chyba socjologia.

    Więc co do "Nosz kurwa mać!", to się zgadzam, ale tylko w wyżej opisanym
    kontekście.

    Pozdr-
    -Rowerex