eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokodeks drogowy... › Re: kodeks drogowy...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-m
    ail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy...
    Date: Thu, 22 Dec 2005 22:01:52 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 48
    Message-ID: <dof46s$a8g$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <do9a6l$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl> <do9ahe$n1d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <do9b8i$8g2$1@nemesis.news.tpi.pl> <do9js0$cj4$1@news.onet.pl>
    <dob38p$73s$1@opal.futuro.pl> <dobvij$cqi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <doc1tm$jmi$1@nemesis.news.tpi.pl> <doc7km$7s4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <docqta$19h$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: acsx28.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1135285276 10512 83.11.51.28 (22 Dec 2005 21:01:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Dec 2005 21:01:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <docqta$19h$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:351789
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Gieniu [...@w...pl] napisał:
    >
    >
    >>a co w takim razie z samochodami które są fabrycznie obniżone o np.
    >
    > 8cm ??
    >
    > Muszą spełniać te normy. To, że samochód jest obniżony wcale nie
    > świadczy o tym, że norm nie spełnia. rzecz w tym, że istnieje
    > przypuszczenie, że może nie spełniać i wymagany jest dokument, że
    > przeróbka nie narusza prawa.
    >

    A czy gdzies jest to jasno napisane w prawie?

    Po pierwsze - co to znaczy przerobka?
    Czy zastosowanie zamiennika (np. zawieszenia, czy ukladu hamulcowego) to
    juz przerobka?

    W katalogach roznych firm produkujacych czesci zamienne czesto mozna
    dostac kilka modeli dedykowanych dla tego samego modelu samochodu,
    rozniacych sie pewnymi wlasciwosciami.

    Jaki dokument potwierdza zgodnosc z prawem zastosowania podzepolu X w
    samochodzie Y? Czy powinna to byc homologacja dopuszczajaca uzycie
    danego elementu w danym modelu samochodu, czy homologacja samochodu
    powinna zawierac liste elementow?

    Teoretycznie przerobka moze byc wymiana piora wycieraczek na jakis
    zamiennik (co z tego ze na pudelku producent napisal ze wycieraczka ma
    pasujacy rozmiar, skoro niby nie wiadomo jaki to moze miec skutek?), czy
    wymiana zarowek w reflektorach na jakies bardziej cudaczne (blue-costam
    itp).

    Swoja droga, to IMO wlasnie diagnosta powinien zabrac samochod z
    przerobionym zawieszeniem na szarpak, sprawdzic czy zawieszenie dziala
    jak nalezy, zbadac geometrie, czy co tam chce, porownac z normami i
    wydac opinie, ze samochod albo sie nadaje, albo nie.

    Bo tak to mozna dojsc do absurdu, gdzie wlasciciel samochodu bedzie
    musial udowodnic diagnoscie, ze zawieszenie ktore ma w samochodzie jest
    homologowane - ciekawe jak ktos to ma zamiar zrobic majac nawet nowy
    samochod.
    Powiedzmy taka Vectra GTS ktora seryjnie wisi na takiej wysokosci ze
    mozna urwac zderzak juz o niezbyt wysoki kraweznik - przyjedzie ktos do
    stacji diagnostycznej, a diagnosta mu powie "mi to wyglada na
    przerabiane" i udowodniaj takiemu ze nie jestes wielbladem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1