  • Data: 2005-12-23 00:46:33
    Temat: Re: kodeks drogowy...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gieniu [...@w...pl] napisał:

    > Na moj gust to wyglada jakby cale to moje zawieszenie bylo w pelni
    > legalne i jego wymiana (z seryjnego) jest potwierdzona takim
    papierkiem
    > TUV i wpisem w Brief.

    Ja nie twierdzę, że Twoje zawieszenie jest wykonane niezgodnie z
    prawem czy nielegalne. Taż przecież nie widziałem na oczy tego
    samochodu. Ja twierdzę, że jest to przeróbka wymagająca oceny, czy
    została wykonana zgodnie z wiedzą inżynierską, albowiem może mieć
    wpływ na bezpieczeństwo.

    > Chyba sie mnie wydaje ze jednak jakbym Panu diagnoscie przedstawil
    Brief,
    > jego tlumaczenie znaczy sie to odstapilby od jakichkolwiek uwag w
    tej
    > sprawie - czy mam racje?

    Czyli mam rozumieć, że przeróbka była już zalegalizowana w Niemczech?
    Bo ten Brief, to ichniejszy dowód rejestracyjny zdaje się? Wydaje mi
    się, że mimo wszystko samochód taki w Polsce musi zostać dopuszczony
    do ruchu. Prawo przewiduje uznanie wydanych za granicą homologacji.
    Natomiast nie spotkałem się z przepisem sankcjonującym dokonywanie
    przeróbek.

    > A może sie myle? Może dane z Briefu nie maja znaczenia dla Panow
    > diagnostow?

    Dane z Brefu świadczą o tym, iż sposób dokonania przez Ciebie
    przeróbki został usankcjonowany w Niemczech. Teraz się zastanawiam,
    czy czasem błędu nie popełnił wydział komunikacji w chwili
    rejestrowania. Jeśli - zaznaczam jeśli, bo nie wiem tego -
    dopuszczenie zmian dokonane w Niemczech jest ważne w Polsce, to
    powinni Ci w chwili wydania dowodu rejestracyjnego wzmiankować zmianę
    konstrukcyjną w dowodzie rejestracyjnym. Tak jak hak, instalację
    gazową czy inne zmiany. Wówczas diagnosta już nie ma prawa się czepiać
    do samej przeróbki.