  • Data: 2005-10-02 16:37:07
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Odniosę się po raz kolejny - może teraz zauważysz. :-)
    >
    > Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    > sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    > osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk), a próba zatrzymania
    > przy drzwiach osoby posiadającej ważny bilet (którego ważność nie jest
    > uzależniona od okazania jakiegoś dokumentu) jest kolejnym (191 kk).
    > Dalej jest już z przysłowiowej górki, bo odmowa świadczenia usługi czy
    > sprzedaży, to tylko wykroczenie (135 i 138 kw).
    >
    > Jeśli bramkarze posiadają licencje, to dodatkowo popełniają
> [...]

    Chyba nie rozumiemy stanu faktycznego. Ty myślisz o czymś innym i ja myślę o
    czymś innym. Zazwyczaj w klubach jest w ten sposób, że nie kupujesz żadnego
    biletu. Na bramce stoją panowie i albo Cię wpuszczają albo mówią, że nie
    wejdziesz (wariant z wejściem za friko). Jest też druga opcja, w której za
    wejście się płaci i w praktyce wygląda ona tak, że na wejściu podchodzisz i
    płacisz, a następnie wchodzisz (jak już zapłacisz to generalnie bramkarz nie
    odmówi Ci wejścia) albo chcesz zapłacić, ale obsługa Cię informuje, że nie
    wejdziesz. Tak więc do transakcji nie dochodzi i w konsekwencji nie
    wchodzisz.

    Tak więc ja nie rozpatruję sytuacji kiedy to aby wejść do klubu kupuje się
    bilet, tak jak na koncert. Wyobrażam sobie to w taki sposób, że wejście jest
    darmowe (ewentualnie odpłatne jak wyżej napisałem, ale selekcja odbywa się
    przed zapłatą za wejście). Dlatego powinieneś zrewidować część Twoich
    wywodów.

    --
    Bartek Gliniecki