  • Data: 2005-10-02 13:54:43
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhomau$aia$1@news.onet.pl...

    > No właśnie nie bardzo było wyjaśnione. Nie było ustosunkowania się
    do mojej
    > argumentacji, tylko odpowiedzi w stylu "nie, bo nie" albo "nie, bo
    > wykroczenie". Naprawdę nie wiem skąd to przekonanie, że właściciel
    lokalu
    > nie może mieć widzi mi się i wpuszczać osób tylko powyżej pewnego
    wieku.
    > Jakoś na moje jak najbardziej prawne argumenty padają odpowiedzi,
    które mają
    > bardzo wątłe oparcie w prawie.

    Odniosę się po raz kolejny - może teraz zauważysz. :-)

    Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk), a próba zatrzymania
    przy drzwiach osoby posiadającej ważny bilet (którego ważność nie jest
    uzależniona od okazania jakiegoś dokumentu) jest kolejnym (191 kk).
    Dalej jest już z przysłowiowej górki, bo odmowa świadczenia usługi czy
    sprzedaży, to tylko wykroczenie (135 i 138 kw).

    Jeśli bramkarze posiadają licencje, to dodatkowo popełniają
    przestępstwo z ustawy o ochronie osób i mienia polegające na nadużyciu
    swoich uprawnień.