    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Date: Sun, 2 Oct 2005 12:53:28 +0200
    Sender: g...@o...pl@ahr98.internetdsl.tpnet.pl

    Andrzej Lawa wyskrobał(a):
    > Ma. Uniemożliwianie skorzystania z oferty punktu handlowego/usługowego
    > jest wykroczeniem.

    > Jest. To wykroczenie.

    Podaj przepis konkretny. Jeśli chodzi Ci o art. 138 KW, to podyskutujmy.
    Brzmi on:
    Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie
    zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
    odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze grzywny.

    Odmowa świadzczenia, do którego strona jest zobowiązana, następuje po
    zawarciu umowy. W omawianym przypadku nie następuje odmowa świadczenia, do
    którego właściciel lokalu jest zobowiązany, bo nie doszło do zawarcia oferty
    wskutek niespełnienia przez przyjmującego ofertę jej warunków (nie miał 18
    lat).

    --
    Bartek Gliniecki