  • 1. Data: 2003-12-01 17:01:55
    Temat: kłopty kolegi
    Od: "PES-iak" <i...@k...net.pl>

    Witajcie ,

    Pytanie moje jest dość kontrowersyjne ,ale licze że znajde pomoc właśnie tu.
    Mój kolega ostatnio dostawał obrazliwe smsy że jest "frajerem ,chu*** itp."
    ,najciekawsze jest to ze dostawal je od dziewczyny z bloku obok. Pewnego
    dnia nie wytrzymal i uderzyl ową dziewczyne! Zrobił to delikatnie (choć wiem
    że to dziwnie brzmi) i walła się głową o drzwi. Nic wielkiego się niestało
    co najwyżej mały guz. Dziś poszła na obdukcję i sprawę skierowała na
    policję. Co mu grozi ?? Ma 18lat i niebył notowany ,spisywany itp.

    Z góry dziękuję i przepraszam jeśli to kogoś bardzo dotknęło !

  • 2. Data: 2003-12-01 17:14:13
    Temat: Re: kłopty kolegi
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik PES-iak napisał:

    > Dziś poszła na obdukcję i sprawę skierowała na
    > policję. Co mu grozi ?? Ma 18lat i niebył notowany ,spisywany itp.

    157 kk:
    § 2. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój
    zdrowia trwający nie dłużej niż 7 dni,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do roku.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 2 lub 3, jeżeli naruszenie
    czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia nie trwał dłużej niż 7 dni,
    odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    Koleżanka musi wystąpić przed sądem jako oskarżyciel prywatny.
    Koledze grozi w praktyce grzywna i przeprosiny koleżanki (nie wiem co
    gorsze :-) ).

    pozdrawiam

    marcin